HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Ozzy Osbourne...!!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

diffen
Member of Nerikes Audiofiler

622 Posts

Posted - 2007/05/20 :  07:29:11  Show Profile Send diffen a Private Message
Har lyckats höra Ozzy´s senaste och jag kan ju säga som så till alla som gillar Ozzy: KÖP DEN!!! Jag tror att den släpps 23/5! Mycket tung o stundtals melodiös som de från tidigt -90 tal. Riktigt bra/Diffen Om det är någon som köpt den så skulle det vara roligt om ni delade med er./Diffen EDIT: Den släpps ju inte förrän imorrn kom jag på!!

Man blir svart om munnen om man ljuger eller suger på ett avgasrör

Edited by - diffen on 2007/05/22 19:31:47

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/05/20 :  18:41:40  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=8863067

och låt I don't wanna stop kommer från senaste
Vilken hyllning till Zakk denna skiva kommer att vara. Tungt och bra!!!

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8508 Posts

Posted - 2007/05/21 :  19:38:21  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
KÖP DEN!!!

Det ska jag!

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/05/23 :  15:14:49  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Ok.. här kommer det... det som jag tycker om skivan "Black rain".

VAD BRA!! Ozzy är då inte för gammal för att experimentera med sitt eget sound. Ja, Zakk Wylde har nog antagligen fått säga sitt med på några av låtarna, lika så Ozzys medproducent Kevin Chorko, men denna skiva låter mycket frächare, renare, roligare och mer genomtänkt än Down to Earth.
"Black Rain" är en Ozzy skiva som inte bör ses som ett desperat försök till att tjäna pengar, utan som en ren Ozzy skiva med budskap, renhet och musik.
Och det jag sa om experiment... ja det får ni väl höra. Zakk har fått ställa sig lite i bakgrunden, jag tar tillbaka det jag skrev om hyllning åt gitarrkungen, med sina gitarrsolon. Färre av dessa, men mer av allt annat gör att den här skivan blir ett av dom bättre skivorna ihop med "Diary of a madman" "Speak of the devil" & "Ultimate sin".
"The Prince of F-- darkness" har gjort, kanske det som många artister drömmer om. Släppa ett mästerverk vid 68 års ålder utan hjälp av droger eller alkohol.

Jag gillar den alltså, "KÖP DEN!!!" för att citera diffen, ni kommer att bli överraskade över ljudkvalitén och musikkvalitén. (hoppas jag)

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system

Edited by - byakugan on 2007/05/23 15:16:10
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/05/23 :  16:27:34  Show Profile Send matte76 a Private Message
Har inte hunnit lyssna på skivan än (men snart!), annars tycker jag att Ozzys bästa soloskivor är (rangordnade):


1) Tribute (Live) 1987
2) Blizzard of Ozz 1980
3) Diary of a madman 1981
4) Bark at the moon 1983
5) The Ultimate sin 1986
6) No rest for the wicked 1989
7) No more tears 1991

Dvs han har blivit sämre och sämre med åren (men ändå bra! mindre och mindre bra kanske man skulle säga istället). Tribute är inspelad vid olika konserter 1980-82. Randy Rhoads som han tillägnade skivan (därav titeln) dog i en flygolycka 1982.

Men det är svårt, jag gillar Down to earth, Speak of the devil och Ozzmosis också...

byakugan: Ozzy är 58 år, inte 68 han fyller 59 i år, född 1948: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ozzy_Osbourne

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8508 Posts

Posted - 2007/05/23 :  16:57:20  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Ozzy är 58 år, inte 68

Puh,ja jag tänkte väl.Då kanske han hinner med nån till skiva.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Metal
Member

285 Posts

Posted - 2007/05/23 :  17:33:01  Show Profile Send Metal a Private Message
Jag har hört den nya plattan 3 ggr nu och tycker att den är ok. Tror att den växer men jag hade hoppas på
ännu mer av Zakk. Kanske har lyssnat för mkt på Black label de senaste åren....


/F
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/05/23 :  18:09:23  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
"Ozzy är 58 år, inte 68 han fyller 59 i år, född 1948"

Oj... var nog lite snabb med tangenterna när jag skrev... det är väl självklart att han inte har passerat 60årsgränsen ännu.. ber om ursäkt


@Metal: Man kan väl tycka att Zakk borde fått lite mer i skivan. Men om man vill ha det så skulle det bli en till "Ozzmosis" eller "Down to earth" skiva. Jag tycker det är bra att dom har flyttat zakk lite ur centrum.
Vill man höra Zakk så är det bättre att lyssna på "Black Label Society" där han gör det han vill.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system

Edited by - byakugan on 2007/05/23 18:12:54
Go to Top of Page

Metal
Member

285 Posts

Posted - 2007/05/23 :  20:16:10  Show Profile Send Metal a Private Message
Ozzy vore inte Ozzy utan en dominant gitarrist brevid sig, för mig som växte upp med Black Sabbath så skulle det vara perfekt med Ozzy tillbaka med Iommi och Zakk spelandes i sitt fenomenala Black label....

Ozzys nya är iaf väldigt mkt bättre än vad de gamla polarna i Sabbath presterat i år.
Hade varit fenomenalt med Ozzy på Sweden rock i år men tyvärr blev det Hultsfred och det är väl bättre än ingenting.

/F
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/05/23 :  20:59:18  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Jo, du har nog helt rätt i att Ozzy behöver en gitarrist som kan ta för sig lite. Men jag skulle absolut inte vilja se honom ihop med Iommi. Sabbath har gjort sitt och det bör inte förstöras mer än det redan har gjorts. Sen tror jag inte att sammarbetet skulle gå så bra om Iommi skull vara gitarrist för namnet Ozzy Osbourne och själv hamna som en liten notis i slutet av skivkonvolutet.
Det skulle bara innebära trubbel.
Vi får nog nöja oss med Zakk för tilfället, Det finns ju låtar där han får spela som han vill i skivan

Då skulle jag hellre se att Ozzy gästar i Iommis soloprojekt som nu iofs verkar vara nerlagt.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/05/29 :  17:27:06  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Hm.. Nu har man ju lyssnat på skivan väldigt många gånger... och jag gillar den fortfarande, förrutom en låt som går mig på nerverna.
Det är en låt som förstör skivan lite för mycket, så om denna skiva hade varit nio spårig och inte tio så skulle denna skiva vara helt klockren. Så, hoppa över spår 4 när ni lyssnar på skivan. Låten "Lay your world on me" låter som en (usch, jag ryser när jag tänker på det) BONJOVI-BALLAD!!!! Hur kan han sjunka så lågt.

Vad tycker ni?

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system

Edited by - byakugan on 2007/05/29 17:28:24
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/05/31 :  22:51:19  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
beställd...så ska jag ge intryck sen..

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Manticore
Member

99 Posts

Posted - 2007/06/07 :  21:20:38  Show Profile Send Manticore a Private Message
KANON!

Jävlar vad han rockar den gamle Ozzy! Jag tycker tom om dom nuförtiden obligatoriska "balladerna"!

Lyssna även på den allt för bortglömda "No rest For The Wicked"!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000