HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 hjälp med brummande hypex ucd180...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kvistarn
Member

203 Posts

Posted - 2007/05/19 :  08:59:52  Show Profile Send kvistarn a Private Message
jag har en fråga om mina hypex ucd180, har 4st, har haft dom över ett år nu, men har ett brus/brum i högtalarna, inte så starkt men nu börjar jag störa mig på det, vad kan orsaka det? jag kör med rca anslutningar, men jag vill minnas att brummet även fanns om jag tog bort signalkablarna helt, har jordat nätagget i chassiet genom den bult som håller trafon, har även 2 likriktare och 6 kondingar, agget är enligt detta schema, dock har jag endast provat med de små kondingarna runt likriktarna, och inte de små kondingarna eller motstånden efter lytarna, hypex har ju inget sånt på sitt schema...?
nån som har en idé?

Edited by - kvistarn on 2007/05/19 09:03:18

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/05/19 :  14:01:42  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Kolla att du inte har en jordloop genom UcD:n, den kortsluter Signal gnd och power gnd, så har du dessa sammankopplade nån annanstans så ligger du i farozonen för den helige jordanden.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2007/05/19 :  18:12:33  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Ett sätt att utreda hur stort grundbruset är, är att endast ha en modul inkopplad.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

kvistarn
Member

203 Posts

Posted - 2007/05/19 :  19:32:49  Show Profile Send kvistarn a Private Message
tror inte jag har signal gnd hopkopplad med något... men märkte nu när jag kollade lite och testade ta bort chassijorden att det blev nästan helt tyst då, jag har jordat nätagget i chassit, och skyddsjorden på samma ställe, kanske inte ska göra det?
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/05/19 :  20:57:51  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Läs Jord-tråden (sticky överst), på slutet har jag lite resomang ang. jord och UcD...

edit: Jag byggde in en sån där Loop Breaker Circuit till sist...

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225

Edited by - Magils on 2007/05/19 21:00:47
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000