HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Gammel vs ny, stor vs liten, Dali vs Tannoy
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Keltern
Starting Member

26 Posts

Posted - 2007/05/14 :  16:17:21  Show Profile Send Keltern a Private Message
Hei godtfolk! :P

Jeg sliter litt med valgets kvaler her jeg sitter, da jeg har sånn halvveis lovt ut å kjøpe ett sett Dali 606 (til - har ett sett fra før, men de mer eller mindre ødelagte). Og samtidig har jeg ganske lyst til å handle, eller i første omgang høre på ett par med Tannoy Fusion 2/Mercury F-2!

Om Dali'ene er godt behandlet, vil jeg kunne oppleve et like oppløst og livlig lydbilde med disse som med Tannoy'ene, om jeg for eks. setter sammen nye delefilter, legger i bedre demping og bedre internkabling? Eventuelt gjør litt med konstruksjonen med avstivere?

De begynner jo å bli gamle disse også, og det er jo ikke det som er mest hi-end å få kjøpt liksom, men jeg regner med jeg får et litt fyldigere lydbilde med Dali'ene, da de er (i kvantitet) bedre bestykket! :)

Hadde vært fint om noen kunne komme med noen synspunkter her, for jeg sliter litt med å velge! :D

Keltern

Keltern
Starting Member

26 Posts

Posted - 2007/05/15 :  12:03:08  Show Profile Send Keltern a Private Message
Jeg har vel forsåvidt bestemt meg for å kjøpe Dali'ene, da de har mulighet til det tyngste og mest fyldige lydbildet! :)

Men, jeg lurer på, hvilke effektive endringer er det jeg kan gjøre på delefilter og/eller kassekonstruksjon og/eller internkabling for å få et mer detaljert, luftig og kontrollert lydbilde?

Noen tips? (nye delefilter? bytting av kondensatorer? etc etc..)

Keltern
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2007/05/15 :  12:22:46  Show Profile Send StefanL a Private Message
Försök kolla med MCSquare här på forumet, han brukar modda det mesta. Eller på DIY delen, där får du nog en massa tips

Välkommen förresten!


Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

Keltern
Starting Member

26 Posts

Posted - 2007/05/15 :  13:17:51  Show Profile Send Keltern a Private Message
Ja, jeg kan sjekke på DIY-delen av forumet! :)

Det blir jo ingen Hi-End høyttaler uansett, men vil se hvor bra jeg kan få det uten å koste på så mange kronene! ;)

Keltern
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000