HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Två veckor i Malaysia/Thailand, behöver tips
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2007/05/12 :  17:36:23  Show Profile Send JonasY a Private Message
Hej!

Som ni kanske vet är jag på långsemester långt från Svedala. Är just nu i Japan - annorlunda och mycket kul prylar kan jag säga

Saken är den att nästa destination är Malaysia, där vi skall ta oss till Thailand för vårt plan hem går från Bangkok. Vi har inget planerat dessa två veckor.

Ideer på reserutter uppskattas alltså! Mitt förslag var typ 2 dagar i Kuala Lumpur, ev 2-3 dagar i Singapore och sen nån vecka på t.ex Phi Phi Islands för att avsluta med 2 dagar i Bangkok. Vi gillar i princip allt, men vi vill nog bada en del eftersom vi sett asfalt i 2 veckor i Japan (typ).

Min kompis har dykcert så tips på dykställen funkar också, bara man ka n snorkla där för jag har inte dykert.

Tack på förhand
Jonas

Ps. Köpte en beggad Nikon D70 billigt här i Japan, fanken vad den är kul att leka med Så tips på måste-tillbehör till den kan funka för det är attans billigt här.

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/05/12 :  17:55:12  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag skulle kunna spendera 2 veckor i Thailand bara för att äta deras underbart goda mat. Därför blir mitt tips mat! Ät på alla sortes ställen, små, stora, i stan, på visjan...

Ps. När Thai-pajsarna säger att det är starkt, då är det starkt!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2007/05/18 :  02:07:06  Show Profile Send Snoddas a Private Message
quote:
sen nån vecka på t.ex Phi Phi Islands


Efter sex resor till Thailand så kan jag säga att du skall skita i "Pi-Piöarna"!
Dyrt, trång och världens turistfälla. Landar du/ni i Bangkok så stick ner mot den östra delen av thailand istället. Koh-Chang, Koh Samet är i så fall bättre. Mer genuint än dom södra delarna.

Phuket (som jag varit på 5 gånger pga. tanten) är samma turistfälla som "Pi-Pi". Allting är mycket dyrare där, men ändå billigt med våra mått mätt. Koh Samet är ett paradis med lite folk (utom på helgerna då det är lite mer folk pga. helgfirande Bangkokbor) med sanslösa stränder och kristallklart vatten.




9 månader kvar till man själv skall dit igen


"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

Nykmark
Member

379 Posts

Posted - 2007/05/18 :  03:32:31  Show Profile Send Nykmark a Private Message
Passa på att ta dykcert när du är i Thailand då! Tar väl en vecka ungefär, då får du både bada och får ett dykcert att flasha med när du kommer hem.
Din kompis hänger säker på och nöjesdyker också

Det är du som avgör om din anläggning låter bra!
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2007/05/18 :  10:16:44  Show Profile Send cittroman a Private Message
Jag kan verkligen rekomendera Tioman Island Malaysia.
Visserligen var det 12år sedan jag var där så mkt kan ha förändrats.

http://www.tioman.com.my/

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000