HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon med erfarenheter av Rega Apollo/CA azur 640?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

overhang
Member

321 Posts

Posted - 2007/05/07 :  20:43:56  Show Profile Send overhang a Private Message
Hej,
Då min nuvarande Cd avspelare har lagt sig till med olaten att inte acceptera vissa CD-skivor börjar det kännas som en bra anledning att äntligen köpa en annan. Jag var på väg att köpa ny cd-spelare för ca 9 månader sedan men då jag av en tillfällighet provade att spela cd-skivor i min HDD DVDrecorder från LG insåg jag att den var tillräckligt bra för att för stunden vänta med ett inköp, tyvär har den som sagt var helt plötsligt börjat vägra att spela vissa cd-skivor.

Då jag dels är lite bekväm av mig samt att jag har lite svårt för att släpa hem massvis med olika apparater och finna lugn och ro att utvärdera alla har jag fuskat lite genom fönstershopping, läsande på forum samt olika tidningsrescensioner. Jag har därför bestämt mig för att snart försöka låna hem dels en REGA Apollo samt en Cambridge azur 640c V2.

Nu undrar jag om det är någon här som har några erfarenheter av dessa att dela med er så att jag får lite mer kött på benen.

Jag undrar även om någon kan hjälpa mig att uttyda om dessa http://stereophile.com/cdplayers/606rega/index4.html mätningar på Regan indikerar att det är en medelmåttig eller bra apparat, själv blir jag lite undrande då jag inte har så stor kunskap i hur man tolkar alla diagramen.

Personligen tycker jag att bara utseendet på Regan får en att börja treva efter plånboken. Dock kommer jag inte att köpa Regan om den inte är bättre än Cambridgen, 4000 extra är en hel del pengar.

/Patrik

"edit" förtydligade subject

CA Azure 640c V2 => Xindack FA-1 => Arcam Alpha-10 => Xindack FS-1=> PMC FB1+

Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61278

Edited by - overhang on 2007/05/09 12:55:55

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2007/05/08 :  02:19:46  Show Profile Send forken a Private Message
Har lyssnat en hel del på Rega Apollo och kan nästan garanterat att den kommer köra över Cambridgen något helt sjukt. Regan är helt galet prisvärd. När jag lyssnade på den först så trodde jag den skulle va ok fast efter 10 min var jag knäckt. Jag tycker personligen lite över 10.000:- skulle passat bättre, och ifall byggkvaliteten skulle varit högre så skulle tom 15.000:- va ok.
Go to Top of Page

overhang
Member

321 Posts

Posted - 2007/05/08 :  19:37:04  Show Profile Send overhang a Private Message
Forken
det låter ju lovande.
Kommer som sagt var att försöka låna hem båda samtidigt och jämföra med min nuvarande DVD. Ingen mer som har någon erfarenhet av endera spelare. Alltså ni måste inte ha jämfört åda utan jag vill veta era erfarenheter av endera eller båda för att få lite mer kött på benen innan jag gör en mer seriös provlysning, någon som har haft problem etc med sin spelare etc.

/Patrik

CA Azure 640c V2 => Xindack FA-1 => Arcam Alpha-10 => Xindack FS-1=> PMC FB1+

Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61278
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000