HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Folkhemsförstärkaren Xindak V15
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2007/05/06 :  08:12:16  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Xindak spränger alla barriärer vad gäller prisvärdhet med sin nya integrerade rörförstärkare V15. Nu kan alla ha en välljudande, välbyggd och snygg rörförstärkare hemma. Xindak V15 väger 19 kilo och har måtten 43 cm bred, 36 cm djup och 21 cm hög, det är med andra ord en fullvuxen förstärkare. Rörbestyckningen är 2 st 6SN7, ett 12AX7/ECC83 och slutligen 4 st EL34.



Xindak V15 har tre ingångar och det har utgångar för 4 eller 8 ohm. Det bästa är dock sparat till sist, Xindak V15 kan köras i både triodläge och pentodläge. Effekten i triodläge är 2*18 watt och i pentodläge 2*45 watt. Med dessa kraftresurser klarar Xindak V15 att driva dom flesta högtalare.



Sedan var du ju detta med priset, Xindak V15 kostar 4995 kr !!!!!!!

www.akkelisaudio.com

Edited by - Akkelis Audio on 2007/05/06 18:46:03

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2007/05/06 :  10:23:27  Show Profile Send Snoop a Private Message
Snygg liten förstärkare det där, till ett helt otroligt pris, den lär nog göra många glad.


[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2007/05/06 :  18:45:50  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Hoppas att den gör många glad. Tyvärr har jag editerat min text lite, förstärkaren är 21 cm hög, inte 1 cm som jag tidigare skrev. Det kanske försämrade WAF:en lite med de korrekta uppgifterna

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000