HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dum fråga? överhörning mellan ingångar.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

knabsol
Member

164 Posts

Posted - 2007/04/23 :  22:56:59  Show Profile Send knabsol a Private Message
Detta kanske är helt självklart för alla utom mig, hoppas det så ni kan svara på min fråga .

Jag köpte precis ett begagnat electrocompaniet 4.7 försteg.
Jag har kopplat in cd:n tillfälligt på dvd-ingången, och datorn på aux. Men Vrider jag ner volymen längst ner så hör jag fortfarande lite, jag kan höra det svagt 1m från högtalarna. Detta ändras inte om jag ändrar källan till tex tape eller något annat som inte är inkopplat, utam då hör jag fortfarande cd:n eller datorn musik i bakgrunden. Inga oanvända ingångar är terminerade. Men ändå..ska det vara såhär? Då bör jag väl egentligen höra cd:n eller datorns ljud, om än svagt, när jag lyssnar på det den andra källan?

Något förvirrande fråga kanske men det jag menar är alltså att jag har överhörning mellan ingångarna, och eftersom detta är mitt första riktiga försteg så undrar jag om detta är normalt?
Tack!

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/04/24 :  08:04:03  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Överhörning är inget ovanligt problem. Vad som är ett problem däremot är att antingen göra nånting åt det, eller lära sig leva med det. Lyckligtvis har jag inte ägt många saker som haft överhörningsfenomen för sig. Men de som gjort så finns inte längre kvar i sterostapeln.

/M

Edited by - rannagarden on 2007/04/24 08:04:24
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/04/24 :  11:32:52  Show Profile Send huzze a Private Message
Min NAD C372 läcker från tape-loopen. Dock skickar de med kortslutningsbleck (kontakter) som sitter på tape-in och då försvinner det. Så eventuellt skulle det kunna vara en lösning.
Sen får du naturligtvis stoppa CD'n när du lyssnar på datorn och vice versa.

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/04/24 :  15:46:37  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Min EC4.7 beter sig likadant, lite irriterande men inget riktigt problem för mig. Tunern får vara avslagen när jag inte använder den. :)

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000