Author |
Topic |
|
knabsol
Member
164 Posts |
Posted - 2007/04/23 : 22:56:59
|
Detta kanske är helt självklart för alla utom mig, hoppas det så ni kan svara på min fråga .
Jag köpte precis ett begagnat electrocompaniet 4.7 försteg. Jag har kopplat in cd:n tillfälligt på dvd-ingången, och datorn på aux. Men Vrider jag ner volymen längst ner så hör jag fortfarande lite, jag kan höra det svagt 1m från högtalarna. Detta ändras inte om jag ändrar källan till tex tape eller något annat som inte är inkopplat, utam då hör jag fortfarande cd:n eller datorn musik i bakgrunden. Inga oanvända ingångar är terminerade. Men ändå..ska det vara såhär? Då bör jag väl egentligen höra cd:n eller datorns ljud, om än svagt, när jag lyssnar på det den andra källan?
Något förvirrande fråga kanske men det jag menar är alltså att jag har överhörning mellan ingångarna, och eftersom detta är mitt första riktiga försteg så undrar jag om detta är normalt? Tack!
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2007/04/24 : 08:04:03
|
Överhörning är inget ovanligt problem. Vad som är ett problem däremot är att antingen göra nånting åt det, eller lära sig leva med det. Lyckligtvis har jag inte ägt många saker som haft överhörningsfenomen för sig. Men de som gjort så finns inte längre kvar i sterostapeln.
/M |
Edited by - rannagarden on 2007/04/24 08:04:24 |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2007/04/24 : 15:46:37
|
Min EC4.7 beter sig likadant, lite irriterande men inget riktigt problem för mig. Tunern får vara avslagen när jag inte använder den. :) |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
|
|
|
Topic |
|