HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Att man kan fästa så sig vid en liten fågel
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/04/20 :  19:27:18  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Eva fick hem Undulat för 2 år sedan som jag inte lade så mycket tid på i början.
Men "Pippafågel" tyckte annat
Hon blev helt otroligt tillgiven mot mig o jag blev hennes favorit. Jag kunde göra i stort sätt allt med henne inklusive stoppa henne i munnen För ett år sedan såg jag en bula under på magen som enligt dom som vet var en tumör. Inte mycket att göra åt o så länge som hon var pigg så fick hon leva. När jag kom hem från jobb idag så var det sedvanligt kallande på uppmärksamhet som följdes av det vanliga pusskalaset o sen fick jag den vanliga putsningen

10 min senare så brast antagligen ett större kärl inne i kroppen för helt utan förvarning så gled hon ner från grenen stendöd
Jag kommer att sakna den där lilla skiten som aldrig lät mig vara ifred som alltid ville sitta på axlen o kuttra i örat. Och jag är glad att det gick så snabbt med för ont det han hon aldrig att få, sussa sött Pippafågel o tack


*edit*
Massa stavfel



>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/04/20 19:33:23

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/04/20 :  19:36:51  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Så är det, alla dör förr eller senare, undulater, hundar och mäniskor...

Beklagar pippin......

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.



Edited by - PG Jeppsson on 2007/04/20 19:37:33
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2007/04/20 :  19:50:14  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Det enda ingen överlever,är livet.

Tom jag lär sakna den pjodden när jag kommer och hälsar på dig.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/04/20 :  19:52:18  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Vi hade en undulat som hette Berit, många år sedan.

Satt i buren och sjöng, klockan fyra på morgonen , varje morgon .

En midsommarafton kom jag på den brilianta iden att låta Berit vara vinst i en frågesport, under rus , men min kamrat Bengt-Arne var på hugget, och angav rätt svar.

Han lovade att avhämta fjäderfäet dagen efter.

Kamrat B-A, kom dagen efter för att avhämta djuret. När Berit såg min skäggiga kompis dog hon på fläcken.

Det är inte lätt att vara undulat.....

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2007/04/20 :  20:07:15  Show Profile Send hal a Private Message
Det är alltid tufft när ett husdjur dör. Enda gången jag har gråtit offentligt var när jag hade min katt Hobbe i en pappkartong inne hos veterinären och hon frågade om jag ville titta på honom en sista gång, då brast det...
Apropå undulater; Så var jag ihop med en tjej för att antal är sedan som hade en liten undulat som hon kallade för Pip. Hon var väldigt tillgiven och rolig (undulaten alltså). Hade också egenheten att hon gillade att springa omkring istället för att flyga, såg väldigt kul ut. En dag ringde tjejen mig helt förtvivlad, hon hade råkat trampa ihjäl sin egen undulat ! Hon var helt förkrossad ( och undulaten var krossad) och jag var oerhört tacksam att det inte var jag som trampade fel. Det hade ju varit nära några gånger.
En liten undulat som lubbar omkring på golvet lever ju minst sagt farligt.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/04/20 :  20:10:26  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Jag fick nöjet att hälsa på den lilla pippin för inte länge sedan. Beklagar Johan!

Artphotography
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2007/04/20 :  20:35:41  Show Profile Send EAR a Private Message
Usch det var tråkigt Johan.Har ju sett den lilla pippins huvud i din mun och det var en riktigt liten kelen undelat.

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8511 Posts

Posted - 2007/04/20 :  20:37:47  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Beklagar,har 3 st parakiter själv.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/04/20 :  21:19:43  Show Profile Send huzze a Private Message
Usch ja. När jag gick för att avliva min hund... FY FAN. Der är väl enda gången man får skriva så här på forumet.
Det finns ett spanskt ordspråk: "Det enda man kan vara säker på här i livet är skatter och döden..."
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2007/04/20 :  21:28:25  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
quote:
Det enda ingen överlever,är livet

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Digger
Member

304 Posts

Posted - 2007/04/20 :  22:05:46  Show Profile Send Digger a Private Message
Har själv en del fåglar, Grå Jakos men även en Undulat.
Tyvärr så är dom väldigt duktiga på att dölja när något är fel, så när man väl upptäcker det så är det oftast försent. Har tappat några stycken och man vänjer sig aldrig.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/04/20 :  22:14:49  Show Profile Send huzze a Private Message
quote:
Tyvärr så är dom väldigt duktiga på att dölja när något är fel
som marsvin...
quote:
Det enda ingen överlever,är livet
Livet är en sexuellt överförbar sjukdom mer dödlig utgång...
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2007/04/20 :  22:24:32  Show Profile Send hal a Private Message
-Det är livsfarligt att leva, man kan dö -

Lider med dig johan.björklund tänk vilken tillit man kan få från en liten varelse.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/04/20 :  23:10:03  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
du säger en ganska lustig sak där Hal, vi är ju stora som hus mot en fågel men ändå så saknar dom total rädsla Sen är ju saknaden av ett husdjur lika stor oberoende vad för sorts djur det är fast ibland kan man tycka att nått så litet som en Undulat det är ju inge speciellt.

Vi människor är bra lustiga ibland

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2007/04/21 :  07:44:13  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Skaffa havssköldpadda, de kan bli 250 år. Kommer garanterat (med reservation för otur) inte dö under din tid på jorden.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2007/04/21 :  08:46:11  Show Profile Send hal a Private Message
Den obegränsade kärleken från ett husdjur är fantastisk. Man kan känna sig trött, eländig och missnöjd med sig själv. Men när man kommer hem möts man direkt av så mycket kärlek att allt rinner av en.
Sedan har dom ju den här avundsvärda förmågan att leva mycket i nuet.
Dom förlåter snabbt och känner ingen bitterhet. Tänk på vad mycket oförätter människor i onödan bär med sig.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000