HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Försäkringsbolag - Moderna försäkringar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2007/04/20 :  18:46:24  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Jag har nyss fått offert på bil- och hemförsäkringar från Moderna försäkringar. Även om de säger att de är ett av sveriges äldsta försäkringsbolag så har jag inte hört mycket om dem tidigare. Är det någon som har erfarenheter av dessa - goda eller dåliga?

Jag har idag Länsförsäkringar Skåne.
/Staffan

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/04/20 :  19:18:05  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Moderna försäkringar, har aldrig hört talas om de.

Kör också Länsförsäkringar Skåne, vet inte om de är bra, har inte behövt testa

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Munge
Member

268 Posts

Posted - 2007/04/20 :  19:23:05  Show Profile Send Munge a Private Message
Moderna Försäkringar är ett Kinnevikbolag med, som jag tror, låga priser. Har ingen erfarenhet av bolaget.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/04/20 :  19:35:49  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Gammalt och gammalt...

Ett hett tips är att kolla i årsredovisningarna. Vad man ganska snabbt kan utläsa är att det förvisso är ett ganska gammalt försäkringsbolag, som ägs av Stenbeckssfären, och som för ett antal år sedan lade om inriktningen från sjöfartsförsäkring mm till sedvanliga försäkringar riktade till konsument (se årsredovisningen för 1999). Bolaget hette tidigare Atlantica.

Årsredovisningarna: http://www.modernaforsakringar.se/ombolaget/finansiellinformation/verksamhetsredovisningar

Om ett försäkringsbolag är "bra" eller inte beror ju rätt mycket på vilken skadereglerare man får...

(Har ingen erfarenhet av bolaget alltså.)

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000