HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tangband w8-740c
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/04/18 :  20:55:49  Show Profile Send dwain a Private Message
Måsste bara få skriva av mig lite. Har precis köpt en baslåda av knutte här på forumet innehållandes en tangband w8-740c konstruktionen är av lenn art. Fick hem den å tänkte näää det kan inte spela något vidare den basen är ju pytteliten. Kopplade in den mot mitt subslutsteg från infinity på 150wrms. Kan säga att där fick jag mig en smäll på käften som hette duga. Framför mig stog där en baslåda som var ganska stor med en ganska liten bas med visserligen hög slaglängd men ändå. Kan säga att jag har aldrig varit med om en bas som spelar med sådan aktoritet å det gick att spela högt . Körde den med mina jbl och kan säga att när jbln inte orkade mer så hade fortfarande subben massor kvar att ge. Tänkte nä det kan inte bara vara subben så jag prövade att stänga av den å vipps så var all tyngd i basen väck och där saknades en jäkla massa botten. Kan säga att till pengarna är det nog fasen den bästa basen jag hört. Helt plötsligt kunde jag höra dom sista tonerna i min orgellåt istället för att bara känna vinddraget från basreflexportarna på jbln. Sen är den otroligt ren å snygg i basen och den spelar tajt och rappt. Trodde aldrig att en 8 tums bas kunde rocka så fett

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/04/18 :  21:51:54  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Det är ett trevligt litet element


Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/04/19 :  16:10:23  Show Profile Send dwain a Private Message
Ja det kan man minst sagt säga. har spelat en massa musik idag å den spelar allt med bravur och hur mkt jag än vrider på så bottnar den aldrig. Nu tror jag visserligen att mitt basslutsteg begränsar lite granna men jag menar det steget ska lämna 150w rms! Nu inser man verkligen vad bas är!. Körde en testskiva idag från infinity med bas toner ner till 20hz å jag kan säga att 26hz var obehagligt. redan på låg volym så spelade den det obehagligt mkt!. 22hz ja då skakar hela rummet på högvolym å det är en obehaglig tryckande känsla på öronen å golvet går i vågor. Nu har jag visserligen bara ett rum på ca 8m2 men jag kan säga att det som begränsar nu är steget å sen rummet som inte klarar av mer bas
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.83 sekunder. Snitz Forums 2000