HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Orcad
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

menace
Member

124 Posts

Posted - 2007/04/16 :  19:41:32  Show Profile Send menace a Private Message
Sitter och ritar ett schema i orcad, problemet är att det blir så fruktansvärt fullt och rörigt med alla komponenter och kopplingstrådar ihoptryckta huller om buller på en sida.

Så till min fråga: hur förbinder man två punkter utan att dra "kopplingstråd" mellan dem i orcad? Jag vet att det går med NET-alias men finns det något annat smidigare/snyggare sätt?
Har sett att det finns något som heter PORT, är det något man kan använda?

EDIT: hittade något som heter off-page connector och det verkar funka rent funktionsmässigt, men är det "rätt" att använda sådana förbindelser även om de två komponenterna som ska kopplas ihop är på samma sida?

Edited by - menace on 2007/04/16 19:56:13

Jesper_Nilsson
Member

494 Posts

Posted - 2007/04/16 :  21:27:08  Show Profile Send Jesper_Nilsson a Private Message
Net alias är lokala har jag för mig (gäller bara innom ett sheet), off-page är globala, både funkar bra till det du söker. Port används mellan hirarkiska block.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000