HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Tweaka Samsung DVD-HD950/XEE
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bjäris
Member

257 Posts

Posted - 2007/04/12 :  22:47:53  Show Profile  Visit Bjäris's Homepage Send Bjäris a Private Message

Jag har en Samsung DVD-HD950 som jag är nöjd med, men är lite nyfiken på om det går att få lite bättre ljud ur den. Så jag har funderat på två alternativ. Det ena är att bygga en extern DAC omvandlare som tar in spdif. Det skulle bli betydligt mer flexibelt. Det andra alternativet är att plocka signalen före DA och göra ett nytt kort att sätta in. Den senare lösningen har fördelen att DVD-A och SACD kommer att fungera. Just nu sitter det en Burr-Brown DSD1608 DAC i DVD spelaren.
Jag funderar på att använda DSD1792A eller PCM1792A till mitt kretskort. Är det någon som vet vad där är för skillnad mellan dem? Jag tycker databladen ser identiska ut.
För att få reda på vad jag kan få för signaler och spänningar från DVD:n så funderar jag på att skaffa en servis manual. En sådan finns här, https://www.manualsparadise.com/ShowProductsForModel.do?model=M84415374
Men jag är lite snål av mig, så är det någon som vet om det finns att få tag på billigare någon annan stans? Och tror ni att den innehåller den informationen som jag behöver.

Tack på förhand för svar och kommentarer / Jonas

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2007/04/14 :  15:48:07  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Den kanske går att hitta billigare men det är nog inte många kronor det skiljer isåfall.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

ockham
Member

395 Posts

Posted - 2007/04/14 :  18:24:15  Show Profile Send ockham a Private Message
prova och skicka ett email till supporten, de kanske skickar en gratis.

Det gjorde Arcam alldeles gratis, visserligen en äldre modell. Denon därmot vill ha 310:- och jag har inte hittat den på nätet (DENON DCD-735/635)

Numquam ponendo est pluritas sine necessitate.

Mitt System
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2007/04/14 :  20:42:29  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
310 spänn!?!
Äckligt...

Jag har till DCD-625/725 eller nåt sånt tror jag.
Har själv 2st Denon dcd,755ar och nån annan med liknande beteckning.

Säg till om du verkligen behöver så letar jag fram den.
PMa din mail eller nåt sånt.

-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

Go to Top of Page

Bjäris
Member

257 Posts

Posted - 2007/04/16 :  11:14:31  Show Profile  Visit Bjäris's Homepage Send Bjäris a Private Message
Vilken blåsning. :(
Jag skickade efter manualen som jag länkade till först, men jag fick inte alls någon service manual. De enda jag fick var den vanliga som jag redan har och lite reklambroschyrer för HDMI, och DVD-A.

Nu har jag skickat tillbaka och klagat lite vilket ledde till jag fick en 4 gånger större zip fil. :) med scheman och allt.

Edited by - Bjäris on 2007/04/17 00:33:06
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2007/04/17 :  00:59:03  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Det lönar sig att våga säga till.

-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000