HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Billig hörlur
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Klanters
Member

112 Posts

Posted - 2002/11/28 :  22:17:39  Show Profile Send Klanters a Private Message
Jag är ute efter ett par hörlurar som främst ska användas till att lyssna på mp3 från min dator samt kopplas till en elbasförförstärkare vid övning. Jag behöver ingenting märkvärdigt alltså, men vill helst inte ha något skräp heller.

Någon som kan rekommendera något vettigt för under tusenlappen?

Edited by - Bernt Jansson on 2004/11/29 01:58:08

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2002/11/28 :  22:22:47  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Beyer Dynamic 531 säljes på ljudmakarn i stockholm för 995kr
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2002/11/28 :  22:55:36  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Jag tycker att det är svårt att klämma fram någon modell bara rakt av. På en hörlur under 1000 kr blir det en del kompromisser och då beror det på mycket på vilket ljud man tycker bäst om och vad man tycker om för musik. Det är kanske inte där man skall köpa dem pga fraktkostnader från USA men det finns mycket information om olika hörlurar på www.headphone.com.
Det finns också en hörlurssajt www.head-fi.org där du kan söka
Bra allmän information och hörlurar och hörlursförstärkare finns på www.headwize.com
Sen blir det till att gå runt och lyssna!

Om du kan tänka dig en liten aning dyrare lurar så kan Meier Aduio i Tyskland vara bra, bra priser och drivs av hörlursentusiaster.
http://home.t-online.de/home/meier-audio/


Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/11/29 :  01:55:21  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Ett par Koss Porta Pro rekommenderas härmed!
Hittas för ca 650:-
Ger lite liv åt mp3 tycker jag. Vet iofs inte hur de funkar till basförsteg, till gitarrprocessor funkar de iaf fint.
Jag använder dom vid datorn och till min MD.

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

trotyl
Member

50 Posts

Posted - 2002/11/29 :  07:48:03  Show Profile Send trotyl a Private Message
Phillips HP 890. Den är kanon för de 700 du kan hitta den för...
Lite ful dock... =)
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2002/11/29 :  10:42:35  Show Profile Send n/a a Private Message
Håller med SZR, Koss Porta Pro är en sjyst lur till datorn bla.
tror du kan få den för under 600 spänn på fyndborsen.se
Go to Top of Page

Klanters
Member

112 Posts

Posted - 2002/11/29 :  14:53:02  Show Profile Send Klanters a Private Message
Tack för tipsen. Ska kolla runt litegrann. Bor i Dublin just nu (och saknar min stereo därhemma) så jag ska kolla runt lite här och på nätet efter dom lurar ni rekommenderar.

Länkarna som Anders47 skickade var riktigt användbara. Tack tack!

En lur som precis ligger inom budgeten är Grado SR60. Någon som har erfarenhet av den?
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2002/11/29 :  18:15:46  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Grado60: Om du lyssnar mycket på rock och inte har något emot mycket diskant så kan den vara ett mycket bra val. Men pröva först, en del tycker inte alls om Grado. En hörlur som Sennheiser HD580 eller HD600 är det ingen som blir störd av, men en del tycker att den låter litet väl tillbakahållen och småtråkig (jag t.ex).
Oj, är den så dyr på Irland. Den kostar 69 dollar på Headroom.
Skall tydligen gå bra att använda utan hörlursförstärkare. Detta är viktigt att tänka på eftersom en del hörlurar är mer svårdrivna och inte kommer till sin rätt utan förstärkare.


Edited by - Anders47 on 2002/11/29 18:22:11
Go to Top of Page

Klanters
Member

112 Posts

Posted - 2002/12/01 :  21:35:46  Show Profile Send Klanters a Private Message
Allt utom öl är dyrt på Irland
Go to Top of Page

Jens_f
Starting Member

1 Posts

Posted - 2002/12/02 :  13:41:56  Show Profile Send Jens_f a Private Message
Klanters om jag var dig så skulle jag sattsa på ett par välldigt prisvärda SENNHEISER HD25 SP. pris:1,195.00
(pris från: www.backtoplastic.com)

Men de är klart då landar du inte "under" tusenlappen men det är strax över. Det är super kvallite verkligen och kabel går att byta samnt muffar om de blir slitage. Det är verkligen skönt ljud i dessa jag lyssnar mycket själv på musik och efter att ha pajat mina inte allt för bra Sony lurar så bestämmde jag mig för att sattsa några hundra extra på lurar som man verkligen är nöjd med. Söktre runt lite och det visade sig att det är mycket folk som använder dessa lurar framförallt Dj´s
När jag fick dem så var de näst intill över mina förväntningar.

pzyched
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000