Author |
Topic |
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2007/04/02 : 22:12:13
|
Cockta är tydligen en nyponläsk från Slovenien... där ser man. God är den som sagt. |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2007/04/02 : 22:27:22
|
;Merry ja! Också en 60-talsklassiker kommer jag ihåg. Var det inte så att det fanns jokrar tryckta på insidan av kapsylen och att om man hade tre eller fem eller nåt så kunde man får ytterligare en Merry för dem?
/ Jörgen G
PS Jokrarna fanns bara i ett fåtal kapsyler. Tror aldrig att jag fick någon själv. /DS |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
Edited by - Jörgen_G on 2007/04/02 22:28:56 |
|
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
Posted - 2007/04/02 : 22:29:15
|
Nu blir man ju riktigt nostalgisk!
När jag var liten - vi är på 60-talet alltså... - hade jag den avundsvärda positionen av att ha en pappa som hade KIOSK!! Drickalagret var i källaren och kylen skulle fyllas på uppe i butiken. Var 8 år när 10 apotekarnes satt som gjutna i nävarna. (en i varje mellanrum och två mellan tumme-pekfinger)
Bottennapp:
Zingo choklad
Hallonsoda (ren syntet)
Sen var väl första omgången av Passionsfrukt en bedrövlig soppa som smakade tvättmedel?
Favoriter:
Zingo Apelsin
Champis
Obegripligheter för barn:
Clubsoda (kolsyrat kranvatten)
fast törstsläckaren nummer ett är ju ändå en Lyckholms!
Light-drycker är idioti. Fenylalanin är en aminosyra som tydligen smakar socker. (Aspartam)
Sukralos tar idiotin ett steg till. I nov 2005 kom detta larm http://www.2000taletsvetenskap.nu/nyheter/sukralos.htm och i radion i förra veckan kom de första rapporterna om att man hittar ämnet i naturen.
Ursäkta, går alltid igång på light-bluffen
mvh
.
|
www.hificonsult.se http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/ |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2007/04/02 : 22:44:19
|
quote: Ursäkta, går alltid igång på light-bluffen
Hej kompis
Men visst såldes Zingo i en smak till, utöver choklad?????? Jag är säker på att jag drack en "ovanlig" en.
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2007/04/03 : 00:17:40
|
BANAN!!!!
Där satt den
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2007/04/03 : 06:43:20
|
Vet inte hur mycket klassiker det läskas med på sommaren här. Som yngre blev det ju en och annan Pommac och Champis, men nuförtiden så läskar vi oss med, antagligen, för mycket Pepsi (inte light varianter ).
Blodapelsins Jaffa är en klar älskling. Det blir det mycket av när man hittar eller ber morsan köpa när hon är ute och reser till sådana affärer. mmm, vad jag blev sugen
Till sommaren blir det mycket citronvatten och isthé för att släcka törsten.
Varför blev jag törstig |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2007/04/03 : 08:15:19
|
När man var liten och i Danmark drack man ofta Jolly Cola, flaskan har sett likadan ut fram till för fem år sedan. |
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2007/04/03 : 08:19:39
|
På tal om Zingo så hade dom följande reklamslogan Zingo banan - skön som en svan Zingo choklad - gör dig glad
|
|
|
Boergars
Member
1641 Posts |
Posted - 2007/04/03 : 09:06:42
|
Inte så gammal, men finns Zeunerts "Pommery Fräs" kvar?
Ja Merry Ja! Hästlängder bättre än 7up och Sprite. |
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
|
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
Posted - 2007/04/03 : 11:47:03
|
En Pucko till mosbrickan på sibyllamojen.... "skaruha piffi på mose?"
Nej, jag tog faktiskt hellre dillkrydda... Fasen tror att det får bli en sådan till dagens lunch...! |
Min anläggningstråd |
|
|
Boergars
Member
1641 Posts |
Posted - 2007/04/03 : 15:07:43
|
quote: En Pucko till mosbrickan på sibyllamojen
Kallades ibland Halv special med 08... |
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
|
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2007/04/04 : 12:31:45
|
Trocadero Champis Pommac Ginger Ale (godast tillsammans med kall apelsinjuice, blandas ung 50/50) Portello Jaffa
Loranga ( & Trocadero, Champis, Pommac) hade alltid mormor & morfar när jag hälsade på som liten ) tycker inte det gör så mycket att Loranga typ försvunnit för jag föredrar numera hellre Jaffa som kolsyrad apelsindryck.
By the way, ni har väl läst Loranga, Dartanjang & Masarin Kommer ihåg hur jag låg i morfars soffa, drack loranga och läste Loranga |
Edited by - Passerati on 2007/04/04 12:35:40 |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2007/04/04 : 12:42:13
|
quote: Ni minns väl de toksöta syntetiskt smaksatta Vira Blåtira och .... ja vad hette de andra med hallon och banansmak...? De var nästintill odrickbara och genererade blixtsnabbt nya kaviteter i tänderna...
Halka Banalka hette en av dom har jag för mig. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2007/04/04 : 12:52:57
|
Här:
Dom hette visst Vira Blåtira, Halla Ballou, Kiviga Kruse, Hicka Persika och Halka Banalka. Totalvidriga allihop! |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....
1683 Posts |
Posted - 2007/04/04 : 14:33:27
|
Och minns ni den blåa Fantomenläsken? Var väl också sisådär... |
|
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
Posted - 2007/04/04 : 15:07:41
|
Jisses att man överhuvudtaget har sina tänder i behåll...
Bernt, har du sparat etiketten? Coolt att se den igen... |
Min anläggningstråd |
|
|
Stickan
Member
1725 Posts |
Posted - 2007/04/07 : 19:58:17
|
quote: När man var liten och i Danmark drack man ofta Jolly Cola, flaskan har sett likadan ut fram till för fem år sedan.
Åhhh.......Jolly cola! Under resorna till morsans vänner i Danmark förtärdes ett antal Jolly cola, gärna i sällskap med några pölsor också. Merry var en annan klockren favorit tillsammans med Pommac. |
Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö. |
|
|
ohmega
Member
4651 Posts |
Posted - 2007/04/07 : 20:22:35
|
Frisco har ju t.o.m jag druckit...så den måste ha funnits kvar en bit in på 70-talet iallafall. På tal om Cockta...också inhandlat hos "turken"....ska smaka den ikväll tänkte jag.
Mina favoriter är väl annars CocaCola, champis å pommac.
Coca Cola först å främst tillsammans med kryddstark mat. |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
|
|
KingX
Member
586 Posts |
Posted - 2007/04/07 : 20:28:02
|
jag ställer mig i ledet till coca cola automaten.. cola är livets dryck för min del..
|
//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\ |
|
|
pak
Member
1572 Posts |
Posted - 2007/04/07 : 23:08:59
|
nån som mins "GULP"-"FLÄMT" och "VROM"inte säker på stavningen på den sista. nån smakade gelegallon-en smakade smågodis-den sista mins jag inte. sen var det ju star wars dricka med:) mins att jag gillade "flämt" när jag var liten. |
-----------OBS------------ Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
|
|
|
myskankan
Member
177 Posts |
Posted - 2007/04/08 : 04:18:53
|
Vira Blåtira är en god dryck =)) Någon som minns Batman-läsken?? Har för mig att den smakade som Fanta.
Annars så är Loka/Björnbär drycken som slår allt alkoholfritt, och det mesta med alkohol också för den delen. |
Nature never did betray the heart that loved her...
Nästan alla mina skivor Min anläggning |
|
|
Topic |
|