HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 DIY:a upp en Nad 5421 i brygga?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2007/04/01 :  14:11:24  Show Profile Send niklass a Private Message
Tjena!
Jag har en NAD 5421 stående som jag inte använder till så mycket, därför tänkte jag höra om det är någon här som tror att det är lönt att tweaka den ngnting för att få den att låta bättre.

En tänkbar budget kanske är ~1500 ngnting. Är det öht värt att lägga dessa pengar på en så enkel instegsspelare?

Byta e-lytarna i den är väl en första grej om man öht ska göra ngt annat med den. Men vad mer kan vara intressant att trixa med.
Displayen är paj på den med så en sån vore fint att hitta ohc klämma in i budgeten.

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/04/01 :  15:17:21  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Avkoppla högt och lågt med wima kondingar. Antar att det är en cd eller dvd, dämpa chassiet med bitumen. Byt dioder mot ultra snabba soft recovery(har jag snart snott alla Rannagardens tips). Så har du kommit en bra bit på väg utan att spräcka budgeten. Sen kan du ju byta opampar osv.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2007/04/01 :  16:33:49  Show Profile Send niklass a Private Message
Tackar, ska kika närmre på det då...
Jag räknar kanske inte med att det ska bli en superspelare för det... mest för att ha något att pilla med.

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/04/01 :  16:35:53  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Det är kul att göra och ger större resultat än man tror.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/04/01 :  18:42:07  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Avkoppla nätdelens samtliga elektrolyter med en knippe 0.1µF Wima från Elfa tex. 65-226-84 eller dyrare 65-183-69 är riktigt trevliga för ändamålet. Gör det och avkoppla Op-Ampen när du ändå är i farten. Samma värde på wima över op-ampens + resp -.

Kolla bara så alla kondingar tål vad de skall i Volt.

Kostnad under 100-lappen. Och du har en ny spelare. Har ännu inte råkat på något som inte svarat positivt på den medicineringen.

/M
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/04/01 :  18:54:59  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Tänkte sno tråden lite. Finns det inte nåt liknande 65-183-69 med RM 5mm? Och hur är rifas motsvarigheter i jämförelse?

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2007/04/02 :  08:38:27  Show Profile Send niklass a Private Message
Tackar.

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000