HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 7-Eleven på Insider TV 3 igår
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2007/03/23 :  09:55:11  Show Profile Send Figge a Private Message
Såg reportaget på TV 3 om 7-Eleven/Pressbyrå, började fundera om jag kan köpa mina tidningar hos någon annan?

Ah Press Stop tänkte jag, men det sket sig, för Press Stop och Pressbyrån är samma ägare?
Snacka om oligopolsituation.

Finns det någon fristående handlare som för ett anständigt sortiment med HiFi-tidningar i Stockholm eller är enda utvägen prenumeration?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.


Edited by - Figge on 2007/03/27 16:11:21

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2007/03/23 :  10:03:55  Show Profile Send Poe a Private Message
För den oupplyste, vad sa reportaget i TV3 då?

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2007/03/23 :  10:16:01  Show Profile Send Figge a Private Message
Tyvärr finns inte programminfon uppdaterad ännu på deras hemsida.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2007/03/23 :  10:27:59  Show Profile Send short_cuts a Private Message
Fy f....n vilka svin!
Det e inte ofta jag tappar hakan men detta var bland det värsta jag sett! Som f.d egen företagare i flera omgångar blev jag tokigt arg!
Ekoroteln kommer gotta sig i detta - s*t*n va Reitangruppen kommer att åka dit
Nu kanske skattemyndigheten kan jaga lite storvilt för en gångs skull ()
*fortfarande lite arg*

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/03/23 :  10:53:54  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Vad bestod oegentligheterna i? Såg det tyvärr inte.

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/03/23 :  11:34:10  Show Profile Send huzze a Private Message
quote:
Finns det någon fristående handlare som för ett anständigt sortiment med HiFi-tidningar i Stockholm eller är enda utvägen prenumeration?
Stora Akademibokhandeln har ett bra sortiment med tidningar http://www.akademibokhandeln.se/db/caweb/cc_butik_inform.butik_lista?cbutik=5350

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2007/03/23 :  11:34:59  Show Profile Send Figge a Private Message
Francisetagarens avtal var väl inte helt justa, fick ingen insyn i det egna bolaget bokföring, anklagades för att det var svinn i butikerna utan att det fanns belägg för detta osv........
Flera av francisetagarna har tydligen stor skulder efter sin likvidation/konkurs.

Som sagt Reitangruppen verkar inte vara speciellt trevliga att ha och göra med.

En liten undran: vilken typ av människor vill arbeta på ett sånt företag efter detta, de helt utan moral?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.


Edited by - Figge on 2007/03/23 11:35:40
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2007/03/23 :  12:05:25  Show Profile Send short_cuts a Private Message
Man hade regelvidriga kontrakt som dessutom bryter mot både aktiebolagslagen och redovisningsskyldigheter - de (Reitangruppen) satte folk i konkurs genom påstådda svinn som inte kunnat påvisas - ägarna kunde inte ens få ut sin bokföring - man hade ingen kontroll alls på bolagets pengar, vilket i sig e belagt med fängelsestraff (f AB:s ägare) då ngt bolag var på obestånd utan att ägarna kände till detta!

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/03/28 :  17:39:11  Show Profile Send Stickan a Private Message
Häng dom högt!!

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000