HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Danley SH-25.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2007/03/22 :  22:08:31  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Detta tror jag är världens bästa högtalare.

http://www.danleysoundlabs.com/DANLEY_sh25.htm

Jag är så grymt irreterad på att det inte finns nån svensk återförsäljare för dem. Tom Danley verkar vara ett geni när det gäller horn, å just horn är ju något som jag gillar. Han har just kommit med en hel rad nya prylar so var och en verkar vara en milstolpe i sig, å allt hamnar i skuggan av hans "lilla" Matterhorn.
Kommer nån över en ritning på lådan och delningsfilter så PMa mig.

Mvh Johannes.

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/03/23 :  01:51:20  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Jag vet inte om Tom är ett geni eller inte, men han brukar inte vara särskilt hemlig med konstruktionerna.
Om du ber snällt kanske du får en ritning

"Tomservo" skriver ofta här:
http://www.audioasylum.com/forums/hug/bbs.html

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2007/03/30 :  21:28:39  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Det är bara att lyfta på hatten då herr Danley har valt (och därtill lyckats) att förädla en teknik bortom sitt ursprungliga syfte, inte helt olikt det som hände när line arrays blev populära igen, dagens produkter i denna genre har inte mkt mer än de mest grundläggande teorierna gemensamt med de första pelarsystemen som byggde på samma grund.

Synergihornen är mer än bara en vidarutveckling av "tapped" tekniken, vilket måste ses som ett stort kliv då bas förmodligen är något lättare att räkna på jämfört med "resten" över 70Hz som hanteras av olika enheter i olika antal i ett för örat mkt känsligt område, samt att kunna ta strid med degens mkt rafinerade hornsystem av mer eller mindre (turbosound) normal karaktär, klart imponernade.

Ett register ger nära nog sömlöst ett annat register hanterat av andra enheter skjuts och som i sin tur... ja det är inte lätt att beskiva ens en gång.

hoppas att en gång i min livstid få äga ett par SH50.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/

Edited by - martinsson on 2007/03/31 11:28:09
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000