HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Universums bästa försteg !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

rolnor
Member

666 Posts

Posted - 2007/03/15 :  23:05:19  Show Profile Send rolnor a Private Message
BosseBula;

Jag är troligen, enligt din deffinition en s.k rik person.
Jag har lystnat både på svindyr transistor och rör i hemmiljö, kombinationer som min handlare föreslagit. Jag tycker att det låter skit om en del saker som kostar mer en en normal årslön, och jag kan hänföras av grejjer som kostar en månadslön. Jag tänker inte upprepa vad jag till slut fallit för (någon kan kräkas). Det är en dyr anläggning, men den kan spela all slags musik som jag gillar. Vill med detta instämma i att man lätt kan förföras av stora prislappar. Men som jag sagt förut, det som räknas är att LYSTNA SJÄLV I HEMMILJÖ innan man köper.

rolnor
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2007/03/16 :  00:05:48  Show Profile Send Tomas a Private Message
quote:
Jag tänker inte upprepa vad jag till slut fallit för (någon kan kräkas).


Man kan ju inte låta bli att bli nyfiken! Jag gillar dessutom att kräkas

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

rolnor
Member

666 Posts

Posted - 2007/03/16 :  03:12:07  Show Profile Send rolnor a Private Message
Tomas;

Beolab 5, Audio Analogue Paganini CD.

rolnor
Go to Top of Page

jonny99
Member

432 Posts

Posted - 2007/03/16 :  09:53:06  Show Profile Send jonny99 a Private Message
Eliot, Shindo bygger sina förstärkare inte bara med gamla NOS rör men också med gamla Allen Bradley motstånd tex. Dessa är av naturliga skäl inte ROHS godkända.

Man kan ju undra lite över att EU byråkratin förbjuder försäljningen av elektronikprodukter som kanske innehåller några gram bly samtidigt som man låter bilindustrin sälja miljoner bilar som var och en innehåller flera kilo bly, det har väl med lobbying att göra.
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2007/03/16 :  10:34:21  Show Profile Send poppen a Private Message
Lech om en man har så mycket pengar som du tror en Shindo ägare har då lysnar han bara på Juldagen. Annars arbetar han 70 timmar i veckan.
Dessutom så förstör en murad vägg med öppen brasa akustiken i rummet.
Men vist kan man byta ut motstånden. Tror att de åldras med tiden och blir sämre.
Att bygga om dem från 110 volt till 240 volt bör påverka ljudet de också.

Låt oss och alla andra drömma om denna anläggning som aldrig blir vår.
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/03/16 :  14:28:26  Show Profile Send Marc a Private Message
quote:
Detta är inte Hi-fi inte Hi-end det är Connosouir Fidelity.Ägaren av en SHINDO anläggning är inte med i sådana här forum. Inga Forum alls, möjligtvis landets /eller stadens företagarförening.

Han har ett stort akustikbehandlat lyssningsrum som är dödstyst med undantag för spraket i öppna brasan. Kattens gillande mjau ibland kommer från fällen framför brasan. På bordet har miss stuard ställt fram stora vinkåpor och några flaskor tungt rött vin av bästa sort.
Små tuggbitar med gåsleverpastej har ersatt våra chips och nötter.

Han har en relativt låg lyssningsnivå från sina 180 grams direktinspelade vinyler. Det ända som stör är ett syllsynt knäpp någon gång då ett dammkorn har missats av städpersonalen.
Färgerna i rummet matchar SHINDO:s gröna .Guld reglagen på förstärkarna matchas med diverse prydnadssaker,dom är också i guld.

Till vardags kör han sin Mercedes CL/CLS 500 , 600:an vill han inte ha, för han gillar inte ljudet från V12:an Han tycker bättre om V8:ans lite svagt mullrande. Den är föstås silvermetallic.AMG emblemet har tagits bort.Men fälgarna är AMG original.
Frun i huset som är hemmafru kör barnen till skolan i sin Porche Cayanne ,den också med V8 såklart. Den bilen är svart pearl med tillägget Guld-ornament för lister etc.

Musiken han spelar är seriös och han spelar ofta i hop med sin katt.

Han har sedan länge passerat de apparater,högtalare som vi tjafsar om.Kablar var det någon och satte dit så det vet han inte vad det är
och han bryr sig inte heller om det.
Han har alltså passerat Hifi och Hi-End för länge sedan, dom står i barnens rum. När räkningarna kommer lägger han dom i en påse och ger till ekonomichefen på sin firma sen tänker han inte mer på dom.

Connossuir Fidelity är en av hans intressen men musiken tar den största fritiden förutom Golf och båtliv.

Han och familjen upplever sig lyckliga och spelar på SHINDO.
Aha! Nu fattar jag, Shindo är typ Japans svar på BOSE!!!

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/03/16 :  15:18:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Nej Marc, det var fel...

Men hörrni det Ni pratar om är livsstil och inte Audio. Hur bra något låter är svårt att mäta med pengar.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2007/03/16 :  15:22:45  Show Profile Send eliot a Private Message
quote:
Detta är inte Hi-fi inte Hi-end det är Connosouir Fidelity

- Jag har aldrig träffat på ordet Connosouir däremot känner jag till Connoisseur som i LYRA CONNOISSEUR som är ett märke som jag faktiskt tror mer på än på Shindo - även om det är uppbyggt av transistorer

http://www.lyraconnoisseur.com/

När det gäller Fidelity så finns det ett nytt märke som Steve Hoffman är mycket förtjust i: Japanska Concert Fidelity
- och detta är uppbyggt av rör

//Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2007/03/16 :  15:34:34  Show Profile Send Hajfi a Private Message
Jag tycker att det är kul med märken som har lite mystik kring sig.
I dagens samhälle när allt skall kartläggas, klarläggas och värderas får man vara tacksam för den lilla mystik som ändå finns att tillgå. Denna tråd var nog inte tänkt att flyta ut i den vanliga pris/prestanda debatten utan mer att trådskaparen ville dela med sig av en dröm.Att få en dröm ifrågasatt gör ingen särskilt glad. Kan vi inte bara tacksamt luta oss tillbaka när han nu presenterar den?

Stereotypen
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/03/16 :  16:00:11  Show Profile Send Marc a Private Message
Hajfi, jag håller med om att det är kul med mystiska varumärken. När jag läste marknadsföring talade vi en hel del om att det bästa ett varumärke kan uppnå är att bygga en superlojal kundgrupp som ser märket som kult och aldrig skulle byta till något annat. (Eh, typ som jag själv ser på Coca-Cola )

Det flesta marknadsförare idag arbetar med livsstilsmarknadsföring och Lech ger ju en utförlig beskrivning på vilken livsstil han uppfattar att Shindo-ägaren har. Om det sedan är samma livsstil som Shindo själva vill förknippas med har jag ingen som helst aning om, men det var iallafall ett kul inlägg i en kul tråd.

Och det där med Bose var ett skämt, eftersom jag själv förknippar Bose med en del av den beskrivning Lech gav

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/03/16 :  16:13:16  Show Profile Send svejk a Private Message
De japanska handbyggda hifi prylarna är fina grejer. Har ett Air Thight ATC-2 försteg. Titta inuti i sådant så förstår ni lite varför. Har en gammal Passat 96a men ville någon gång i mitt hifi liv ha en sådan produkt. Hur det spelar?

Svejks system svalde allt i musikväg och på en sådan nivå som många på forumet bara drömmer om.Rent som en fjällbäck får nästan en ny innebörd

Lite för snällt betyg men AT steget är som säljaren utryckte
"A piese of art"

http://www.tweakshop.com/Air%20Tight.html



pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2007/03/16 :  17:03:35  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Är det inte strunt samma vad man väljer att kalla saker och ting, om någon har "hittat hem" så är det väl bara att vara glad för det, jag förstår inte allt och har definitivt inte lyssnat på allt men mest av allt har jag inte lyssnat med någon annans öron (tack och lov) :) (hanbial lector...)

Jag blir glad när någon har hittat sitt i denna enorma djungel, som leach har i detta fall, det är få av oss som har det och det är nog många av oss som vill dit och letar som besatta efter nya vägar till vårt eget "nirvana", precis som det skall vara.

Hur detta "nirvana ser ut är det bara en själv som kan svara på då det är sitt eget och ingen annans.

I vår välvilja och delade intresse är det inget annat än naturligt att dela med sig av sin entusiasm, det är bara att lyfta på hatten, respekt.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/

Edited by - martinsson on 2007/03/16 17:04:47
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/03/16 :  17:15:48  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


quote:
I vår välvilja och delade intresse är det inget annat än naturligt att dela med sig av sin entusiasm, det är bara att lyfta på hatten, respekt.


Japp, det håller jag helt och fullt med om.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2007/03/16 :  17:33:32  Show Profile Send Lech a Private Message
Pang på ,det var vad jag ville, denna myteomspunna Shindo som jag samlat i min sago bok. Ville delge mystiken mm för det är i mer än halva världens super audiofiler no 1

quote:
Jag tycker att det är kul med märken som har lite mystik kring sig.
I dagens samhälle när allt skall kartläggas, klarläggas och värderas får man vara tacksam för den lilla mystik som ändå finns att tillgå. Denna tråd var nog inte tänkt att flyta ut i den vanliga pris/prestanda debatten utan mer att trådskaparen ville dela med sig av en dröm.Att få en dröm ifrågasatt gör ingen särskilt glad. Kan vi inte bara tacksamt luta oss tillbaka när han nu presenterar den?

--------------------------------------------------------------------------------
Stereotypen



Ska försöka få nytänding.
Om tråden passar någon annan stans sätt låt då mederatorerna flytta den.Den är avsedd för en resa in i mystiken.

MVH
Lech Edit rättat min dåliga franska stavning
Lite här och var.

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.

Edited by - Lech on 2007/03/16 18:50:27
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/03/16 :  17:46:31  Show Profile Send Marc a Private Message
En liten fråga bara: är shindo coolare än kondo?

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page

rolnor
Member

666 Posts

Posted - 2007/03/16 :  17:49:39  Show Profile Send rolnor a Private Message
Jag är glad för din skull, att du får lite medvind, det här med drömmar är ömtåliga saker

rolnor
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2007/03/16 :  18:00:39  Show Profile Send Lech a Private Message
Det var det finaste du skrivit sen du började här.

quote:
Jag är glad för din skull, att du får lite medvind, det här med drömmar är ömtåliga saker


MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/03/16 :  18:00:55  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message
Ja vad vore vi dödliga utan våra drömmar!.

Livsstil är för en del assosierat med vissa varumärken.
Den Engelska lorden som spelar golf och åker Rolls Royce etc.
Den störtrike tennisspelaren med en ny Ferrari.
Den glade entusiasten som åker golf och spelar med Kenwood.

Eller kanske volvoägaren som spelar med Pioneer.
Sedan finns ju den bohemiske VAZ-ägaren som har en
dyr Krell-anläggning förståss.

Vi har ju även Inoiterna som ber till de högre makterna
om att alla skall lägga av med allt annat krafs och aldrig har förstått
det här med musikåtergivning överhuvudtaget.

Jag håller med, upplever du det som världens bästa försteg så är det det!!.
ingen skall ta drömmen och upplevelsen ifrån dig.

MVH

There is NO substitute for PURE power.
Go to Top of Page

leffee
Member of Nerikes Audiofiler

465 Posts

Posted - 2007/03/16 :  18:36:47  Show Profile Send leffee a Private Message
quote:
Svejks system svalde allt i musikväg och på en sådan nivå som många på forumet bara drömmer om.Rent som en fjällbäck får nästan en ny innebörd


Bara att hålla med. Då jag haft äran att lyssna på anläggningen


/Leffe
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2007/03/16 :  20:11:31  Show Profile Send Tomas a Private Message
quote:
En liten fråga bara: är shindo coolare än kondo?


Möjligt! Men inte coolare än Hondo!

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2007/03/16 :  22:04:06  Show Profile Send esl a Private Message
Vad är bättre än världens bästa försteg?

En integrerad förstärkare helt enkelt.

Vad är bättre än en integrerad förstärkare?

Skall på icke amplifierad lyssning i morgon! Slipper därmed även högtalare och 29 st OP förstärkare från inspelningstillfället... lucky me!

/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2007/03/17 :  03:15:09  Show Profile Send Harry_up a Private Message
quote:
quote:Detta är inte Hi-fi inte Hi-end det är Connosouir Fidelity


Klart att man kan hitta på vilka ord man vill, men det är ingen kategori som används. Sen att det kan vara oerhört välbyggda grejor är något helt annat. Känner själv till märket sedan många år då jag intresserat mig för en del japansk rör och horn firmor.

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2007/03/17 :  09:39:48  Show Profile Send Lech a Private Message
Visst kan man använda olika ord .

jag vill beskriva resan till NIRVANA. Jag har hållit på i 30 talet år för att nå Shindo . det är ingen lätt resa , många hinder på vägen
men också många fina stunder,hållplatser.men målet är satt SHINDO.
Innan jag knackar i kistlocket ska de stå här hemma.
Det var vad min pappa läste ur sagoboken

mvh
lech





Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2007/03/17 :  20:33:36  Show Profile Send kris69 a Private Message
All respekt för dina drömmar Lech. Jag har också en fabless för mystik. Ibland är den bara inte så avlägsen som man tror bara. Vissa av mina egna har gått till spillo då jag oavsiktligt råka trampa på dem.

Rock on Shindo-san

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2007/03/17 :  23:44:27  Show Profile Send Lech a Private Message
Du talar i gåtor.'
Min resa ska sluta i Shindo grönt. Jag är nu på JJ brunt. dom krafsar varandra i hasorna
MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.

Edited by - Lech on 2007/03/17 23:46:07
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000