HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 schema till LAB 1300ss
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2007/03/14 :  18:45:41  Show Profile Send acebowler a Private Message
Hej!

Sitter på ett par stekta LAB steg där nätdelarna har förpassat sig till elektronikhimlen.... är det någon som har ett schema på detta steg?

Har eventuellt en idé om att använda "slutstregen" men med trafo..


GM 70SE Nu kör vi!!

MartinX
Member

429 Posts

Posted - 2007/03/14 :  19:22:56  Show Profile Send MartinX a Private Message
Lab gruppen har mycket resonabla priser på reparationer, har du frågat dom vad det kostar? Jag har för mig att dom kör med fast pris för att laga alla fel, var det inte 600kr eller något ditåt?

"I bring you fear famin and pestilence" - C Montgomery Burns

Edited by - MartinX on 2007/03/14 19:25:08
Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2007/03/14 :  21:06:49  Show Profile Send acebowler a Private Message
jo det är sant. 600 per kanal... + moms.
Problemet är att HELA nätdelen är slut... Dom har varit på konstant i en 20 år sisådär... har suttit i Kupolen i Borlänge.
Eftersom Slutstegsmodulerna har gått svalare samt att det inte är så mycket att "recapa" så tänkte jag använda dessa på annat sätt. Nättrafon är också på sista versen. LAB kommer aldrig att laga dessa steg det är jag tämligen säker på... iallafall inte för 600.-

Mvh

Staffan


GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

MartinX
Member

429 Posts

Posted - 2007/03/14 :  21:31:03  Show Profile Send MartinX a Private Message
Jag har hört talas om väldigt generösa lagningar från deras sida, hör efter!

"I bring you fear famin and pestilence" - C Montgomery Burns
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2007/03/15 :  02:38:02  Show Profile Send ILLY a Private Message
Jodå, de fixar och servar den och det blir troligen både billigare och bättre än att rota själv.

Det ingår i deras policy att de har fast kostnad på service, oavsett hur gammalt och sönderkört det än är. Minns inte exakta kostnaden, men tror nog att MartinX förslag på 600:- ligger ganska nära verkligheten. Kanske står på hemsidan? Annars kan nog whiskyman här på forumet svara.

Dessutom skulle jag nog avråda från att modda nätdelen i ett sånt steg, om du inte har väldigt bra koll på vad du gör. Nätdelarna i stegen är både vitala och relativt okonventionella om jag fattat det hela rätt. Att de dessutom lämnar (i sammanhanget) väldigt hög spänning, lär ju knappast underlätta.

Vid närmare eftertanke så borde ett slutkört LAB-steg vara ett av de bättre begagnatköpen man kan göra, om man får steget billigt och börjar med att serva det.

Militant cyklist.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000