Om jag satsar på en Rotel kombination för- och kraftförstärkaren för HT, blir då ljudet bättre i Stereo också ??? Blir det bättre med en integrerad förstärkare (billigare) ??? Vill gärna höra om era erfarenheter och förslag på modeller. Jag anser nämligen att priserna är moderata i jämförelse till annan kvalitets HIFI. Huvudsaken är att jag får ett varmt transperant ljud som inte behöver vara analytiskt skarpt.... Är det rätt fabrikat som jag borde satsa på i kombination med mina Klipsch RF-3 ? Eller ska jag byta Klipscharna för att börja med ?
Jag har rotel RSX 1067 som agerar försteg i stereo och ett RB 1070 som slutsteg för dito. Kan väl inte säga att det är "varmt" ljud, snarare neutralt. Jag upplever Rotel som privärt, särskilt slutstegen. Jag tror att neutralt ljud kan upplevas vasst och jobbigt i rum med mycket tidiga reflexer. Om man vill ha nåt som färgar åt det ena eller andra hållet är nog Rotel inte så bra.
Kör själv med ett Rotel system RSP 1066 och RMB 1075. Skulle säga att det är väldigt ofärgat ljud. Dock inget jag skulle köpa om jag vilja ha ett varmt ljud. Tror dock försteget är den svagare länken när det gäller stereo ljudet.