HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Planerar CD-spelarköp (Marantz SA7001 KI Sign.)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

VA333ES
Member

90 Posts

Posted - 2007/03/10 :  21:26:14  Show Profile Send VA333ES a Private Message
Har bestämt mig för en "separat" musikanläggning då jag igår slog till och köpte ett par Grado RS2 samt en Vincent KHV-1pre hörlursförstärkare. Förutom dessa har jag ett par Sennheiser HD600. Av praktiska skäl är det lämpligt att komplettera denna finlyssningsanläggning med en CD-spelare av god kvalitet. Har en Marantz DV8300 för det flerkanaliga ljudet och den är mycket trevlig, min tanke är att satsa på en Marantz SA7001 KI Signature som förefaller vara en riktigt trevlig apparat. Jag gillar Marantz i största allmänhet och CD/SACD är exakt vad som behövs.

Budgeten är 10.000 kronor.

Frågan är dock: vilka andra alternativ kan vara värda att lyssna på? Är beroende av att butikerna finns i Skåne.

Mina ljudpreferenser är bra driv, viss värme i ljudet (inte ljust ljud) och god detaljeringsgrad, god instrumentseparation (tydlighet). Gillar även spelglädje, alltså "stampataktenfaktorn". Kringutrustningen är nämnda Vincent KHV-1pre samt Sennheiser HD600 samt Grado RS2.

Stereon: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=67255
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000