HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Antique sound lab
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2007/03/09 :  21:39:20  Show Profile Send om.s a Private Message
Noen som kjenner som kjenner til denne? transistor freak som jeg er (Audionet AMP II MAX) er man nysgjerrig på disse rørene....



mvh

"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2007/03/09 :  22:48:01  Show Profile Send krelle a Private Message
Jo jag känner till dessa bestar. Mycket kraft och spelglädje, perfekta för mig........
Mvh Krelle
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/10 :  00:36:48  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Audioconcept tog väl in dom innan ?
Tror till o med att det finns ett test i Artikellregistret

*edit*
Fast det var inte den modellen Pac testade utan Hurricane

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/03/10 11:20:27
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2007/03/10 :  07:12:45  Show Profile Send krelle a Private Message
Detta är ASL Cadenza och dom som blev testade var Hurricane. Jag köpte mina på Audioconcept och jag är supernöjd. Jag har dock bytt rör, de små till JJ-rör och sen till 845b rör från Shuguang. Det blev ett rejält lyft.
Tidigare hade jag de trögdrivna Totem Mani2 som monoblocken drev utan problem, så kraft finns det som sagt.
mvh Krelle
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2007/03/10 :  08:46:29  Show Profile Send Figge a Private Message
Testen av Hurricane:
http://www.hififorum.nu/forum/portal.asp?ContentID=115&CategoryID=7

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2007/03/10 :  10:58:02  Show Profile Send om.s a Private Message
Heisann her har det skjedd saker ja, takker for spennende tilbake meldinger, har blitt nysgjerrrig på disse (Cadenza) og det gir seg kanskje en mulighet å få teste dem her hjemme om ett par måneder...Takker for svar..

The Absolute Sound January 2007 omtaler disse sammen med Hansen The King Speakers (55000$)...

mvh

"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...

Edited by - om.s on 2007/03/10 11:00:28
Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2007/03/10 :  12:32:26  Show Profile Send om.s a Private Message
Krelle:
quote:
Detta är ASL Cadenza och dom som blev testade var Hurricane. Jag köpte mina på Audioconcept och jag är supernöjd. Jag har dock bytt rör, de små till JJ-rör och sen till 845b rör från Shuguang. Det blev ett rejält lyft.
Tidigare hade jag de trögdrivna Totem Mani2 som monoblocken drev utan problem, så kraft finns det som sagt.
mvh Krelle



Hvilken Pre amp anvender du med de? evnt hvilke høyttalere driver de idag (fortsatt Totem?)..
Var så "dum" å lytte til ett Nagra sett med 845 rør her om dagen, og det var noe i det samspillet med Merlin høyttalere som var magiske, det vakte min nysgjerrighet på rør igjen, men dessverre setter prisen en stopp for å hente hjem denne kombinasjonen....

mvh

"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...

Edited by - om.s on 2007/03/10 12:33:19
Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2007/03/10 :  12:37:05  Show Profile Send om.s a Private Message
Denne preén FLORA EX DT, ser ut til å være ASL topp pre, noen som har kjennskap til denne og? evnt tenkt i kompaniskap med CADENZA monblokkene...





http://www.divertech.com/aslfloraexdt.htm

mvh


"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...

Edited by - om.s on 2007/03/10 12:39:32
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2007/03/10 :  18:52:46  Show Profile Send krelle a Private Message
om.s: Jag driver dom med Bladelius Gondul direkt. Högtalarna är nu lite mer lättdrivna Verity Audio. Det är något visst med 845 röret i mellanregistret tycker jag, mkt verklighetstroget......

Sen har jag givetvis Noise harvester oxå......

Mvh Krelle
Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2007/03/10 :  20:41:24  Show Profile Send om.s a Private Message
krelle:
quote:
om.s: Jag driver dom med Bladelius Gondul direkt. Högtalarna är nu lite mer lättdrivna Verity Audio. Det är något visst med 845 röret i mellanregistret tycker jag, mkt verklighetstroget......

Sen har jag givetvis Noise harvester oxå......

Mvh Krelle



Noe med 845 og mellomtonen ja , mye det samme jeg falt for her om dagen, og t.o.m en NH ( har selv 2 stk her hjemme, som jobber i kompaniskap med en RGPC 1200C strømfilter.. )...

Takker for svaret!!...

mvh

"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...

Edited by - om.s on 2007/03/10 20:46:34
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000