HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Proac 2.5, tips på matchande stärkare!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jos
Member

815 Posts

Posted - 2007/03/10 :  19:45:03  Show Profile Send jos a Private Message
Jag vet att det finns en hel del skrivet här och jag har redan läst runt lite i trådarna men jag tänkte ändå stämma av lite om det finns lite nya tips!

Mina gamla byggen, Proac-kloner, står hemma hos föräldrarna och de (eller jag) funderar på att uppgradera med en bättre förstärkare. Ni som har eller haft klonerna, vad tycker ni matchar dem bäst? Finns det någon rörhäck som man kan få för runt 5k beggad som gör dem gott till exempel?

Kom gärna med förslag som ni tycker passar riktigt bra, behöver ej vara rör!

Nån som vet hur trögdrivna de är? Har för mig att de ligger runt 87db med standard-filter men är ej säker..

Tack

Edited by - jos on 2007/03/10 19:46:51

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2007/03/10 :  22:47:32  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message
Tror det är 86db med det vanligast klon-filtret.

"Learning by doing"
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2007/03/12 :  09:24:53  Show Profile Send jos a Private Message
Ok tack!

Men det var ju flera som byggde dessa förrut, ingen som kommer ihåg någon lyckad kombination?
Go to Top of Page

bassman
Member

402 Posts

Posted - 2007/03/14 :  00:52:41  Show Profile Send bassman a Private Message
Själv har jag Marantz PM66KI och en röris, Audio Innovations Series 500, som båda passar mycket bra med mina ProAckloner. Skaffade nyligen en ny CD-spelare, Atoll CD100, som visade vad både förstärkare och högtalare förmår. En ren njutning....

Det låter bättre med helrör på bänken
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000