HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Classik
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

CDP
Member

212 Posts

Posted - 2002/07/08 :  14:08:13  Show Profile Send CDP a Private Message
God Eftermiddag,

Har lyssnat en del på Linn Classik här i Göteborg och funderar på om detta inte skulle kunna vara den spiken i kistan jag behöver för att sluta tänka på framtida uppgraderingar av anläggingen. Problemet är dock högtalare.

Jag tycker inte om ljudet hos Linns egna högtalare (dessutom är dom inte särskilt prisvärda) men däremot Dyanudio. Skulle det fungera att driva ett par Audience 52 eller Contour 1.1 med Classiken. Läste någonstans att det fanns nån som hade rörförstärkare med ett fåtal watt och var "mycket nöjd".

PS. Varför guppar han som demar på Tonläget så lustigt på pallen när han spelar? Det är svårt att hålla sig för garv stundtals..DS.


n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/07/08 :  14:14:52  Show Profile Send n/a a Private Message
hahaha... Ja, jag håller med.. Han på tonläget diggar med känsla! Tycker det är en trevlig liten butik. Sist hörde jag Ikemi-Kairn-Kloth-Keilidh. Lät rätt fint, på Linn vis. En kompis som var med tyckte det lät fantastiskt. Han är ingen hifi/musik fåne, han tyckte bara det lät kanon.

//A pirate I was meant to be, trim the sails and roam the sea!
http://hem.passagen.se/magrutor/Monkey
Go to Top of Page

CDP
Member

212 Posts

Posted - 2002/07/08 :  14:20:22  Show Profile Send CDP a Private Message
Jotack, den uppställningen är ju rätt kostsam om jag inte missminner mig. vilka högtalare var det ni lyssnade på ?
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/07/08 :  19:42:06  Show Profile Send yalpa a Private Message
Jag har ägt en classik T i några månader och testade den ihop med en del högtalare. Jag aner att den funkar bäst ihop med Linns egna. Contour 1.1 funkar inte alls, jag har testat, visst låter det bra, men för de pengarna som en classik kostar kan man hitta annat som driver 1.1-orna mycket bättre.
Ihop med mina hemmabyggen funkade classiken ok, men det blev riktigt bra först med ett extra slutsteg. Med LK100 till basarna och classik till diskanten lyfte sig ljudet nåt enormt, men Dynaudio erbjuder inte biamp.
Ska man köpa en classik, då är det Ninka som är den bästa partnern, jag älskade den kombinationen, speciellt ihop med extra slutsteg. Beggade Ninka kostar inte mer än contour 1.1, och det är så otroligt mycket mera kräm i Ninka

Lycka till med ditt val

Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/07/08 :  22:14:29  Show Profile Send n/a a Private Message
Prova en Audiovector M1-serie högtalare.. Funkar faktiskt ruskigt bra med Classik!

//X-ray

"Jag håller inte med dig om det du säger, men jag skulle med
mitt liv försvara din rätt att säga det."

-Voltaire
Go to Top of Page

CDP
Member

212 Posts

Posted - 2002/07/09 :  08:48:29  Show Profile Send CDP a Private Message
Nä, det var Ninka jag lyssnat på när man är där, och det var inte OK. Inte min typ av kopp av te, om man säger så.

Audiovector M1, hur kunde jag förbise dom: biampbara, uppgraderingsbara, vackra och köpbara mmmmmmmm..... Har lyssnat på dem hos Ågrens och de är onekligen bra, signature är riktigt mumsig.

X-Ray, har du hört kombon? Borde gå att ordna hos Ljudmakaren. Skall till Stockholm under Jazzfestivalen, får gliiiiida över och höra om de har öppet. Yesssss!
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/07/09 :  13:26:52  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej,

Jag har hört kombinationen, fast inte på ljudmakarn utan hos en god vän som har en Classik och ett par M1 Super...

Låter faktiskt ruskigt bra, stort och potent och framförallt, väldigt svängigt och musikaliskt.. ifall man säger så.



//X-ray

"Jag håller inte med dig om det du säger, men jag skulle med
mitt liv försvara din rätt att säga det."

-Voltaire
Go to Top of Page

CDP
Member

212 Posts

Posted - 2002/07/09 :  13:31:29  Show Profile Send CDP a Private Message
Tack!

Jag måste tack för tipset, nu har jag något att spara till då M1:an verkara vara svår att få tag på beggad.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000