HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Krimptång i närheten av Västerås?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Barfotalasse
Member

123 Posts

Posted - 2007/03/03 :  14:52:10  Show Profile Send Barfotalasse a Private Message
Tänkte montera wbt-bananer med krimpning, men har inte riktigt lust betala de 600+ kronor en tång kostar hos Svalander. (Det får räcka med kontakterna och krimphylsor.)

Är det speciell krimptång för WBT-hylsor, eller går det med ngn slags knipexvariant?

Finns det någon som kan hjälpa mig krimpa dit hylsorna? Jag bor utanför Västerås.

Christer

När man väl insett att man faktiskt ÄR konstig, försvinner stressen med att försöka vara normal.

PB
Member

127 Posts

Posted - 2007/03/03 :  15:08:38  Show Profile Send PB a Private Message
Finns ju krimptång på biltema (12-674) för 189:-

Borde väl inte spela någon roll om det står Biltema eller WBT på den

Om nu ingen annan kan hjälpa dig...

Primare 30.1 --> Scan-Speak
Go to Top of Page

Barfotalasse
Member

123 Posts

Posted - 2007/03/06 :  12:40:23  Show Profile Send Barfotalasse a Private Message
Näe, spelar ingen roll vad det står, om det ÄR samma funktion, inte bara VERKAR vara samma. (Biltema har ju skruvmejslar också som man inte kan använda för att skruva i skruv med...)

Jag gissar nämligen att wbt har mönsterskydd på sina krymphylsor och tänger så att ingen annan får göra något som passar exakt. Ska i alla fall kolla in biltemas.

Tack så mycket PB.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.72 sekunder. Snitz Forums 2000