Jag är ny här och har letat mig hit på grund av ordentlig bestlutsångest. Jag har tänkt köpa en ny surroundsförstärkare och kan tänka mig att lägga max 15.000:-. Jag väljer i första hand mellan följande...
Är det någon som kan ge några tips om dessa? Är alla dessa bra och är det mer en fråga om vilken ljudbild man föredrar eller finns det stora skillnader? Hur mycket "sämre" är 2011:an mot AX10:an?
Skulle bli jätteglad om någon ville säga några ord om detta!
Prova www.dvdforum.nu - där finns mer kunskap om hembioprylar. Min åsikt är att du ska hålla dig undan från Sherwood ... har provat en R863 och den lät inte kul alls.
--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad --- --- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare ---
Okej! Tack båda! Då kollar jag där istället! Det lutar väl kanske åt Yamaha för den är väl i princip den enda jag inte lyckats hitta något negativt om. Men så finns det i och för sig de som säger att det är Pioneer som gäller nu...att de har "gått om" Yamaha.
Nu vill jag inte krångla till det men... Har själv en Yamaha receiver, dock inte lika frän som DSP aZ2 När jag byter nästa gång blir det med all säkerhet en Pioneer, förmodligen 2011. Som sagt tidigare... inte Sherwood i alla fall. Du måste prova själv!