HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HiFi Blogg!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/02/22 :  18:53:13  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Jag snubblade in på en blogg där jag kunde läsa följande:

quote:
Min dotter har de senaste dagarna tittad med förundran på vad jag håller på med. Idag hängde jag Valentina runt halsen på henne och förklarande att alla vacka operor vi lyssnar på skall gå genom den kabeln. T fick tårar i ögonen, smekte kabeln och sa att den var vacker. Det räckte för att motivera arbetet så här långt.


Bloggen heter "Whatthefuckhifi.com". Jag är säkert sist i världen att hitta dit och att komma på att den killen kan det där med ord.

Här är blogg entryn där bloggaren beskriver hur han "klär" en silverkabel: http://whatthefuckhifi.com/2006/08/17/1-000-handsydda-stygn/


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/02/22 :  19:22:05  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Jag fnissade duktigt i januari, när han skrev:
http://whatthefuckhifi.com/2007/01/09/varfor-mina-vanner-tar-inte-pippis-pappa-och-helt-sonika-brottar-ner-blodsvente/

"Med QED kabeln lyfter Pippi i Söderhavet till en ny nivå. Nu låter Pippis pappa verkligen stor, stark och tjock."

"Ponyland tecknas på ett helt annat sätt upp för oss. Minty, Snuzzle, Butterscotch, Bluebelle, Cotton Candy och Blossom rör sig plötsligt i en värld med ljudliga illusioner av färger och lukter."

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2007/02/22 :  20:40:42  Show Profile Send Peter S a Private Message
Här vae en till som jag så i dag:http://www.stefanstenberg.net/2006/01/index.html
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/02/23 :  09:46:06  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Har själv en DIY-blogg tillsammans med (i dagsläget) en annan på forumet.
Själva bloggen är inte up and running ännu. Men den kommer :)

Adressen är inte bestämd.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2007/02/23 :  22:35:25  Show Profile Send geldis a Private Message
Jag tycker att det är helt OK att HiFi-blogga OM syftet inte är att;
Främst att göra mig känd inför kommande bissness.
Att göra mig känd i nuvarande bissness.
Om inte är för att göra mig känd överhuvudtaget inom HiFi om det inte görs väldigt klart från början att det finns ett syfte..

Att människor vill skriva, utrycka sig osv är helt OK.
Att blogga om barn, fruar, svärmor, HiFi-upplevelser osv fungerar väl?. Det är trots allt så vi upplever HiFi och musik.
Vi lever, vi känner, vi finns....
mvh
Sorry vi (jag skall) inte tycka om bloggar, dvs de finns....

geldis

Edited by - geldis on 2007/02/23 22:44:35
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/02/24 :  08:48:05  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Du har rätt Geldis, det finns många syften till att göra sin röst hörd. Det gäller att förstå vem det är som bloggar.

Denna killen är medlem hos oss bara jag får ordning på den förjolade mailadressen som vi har...




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

koffe
Member

94 Posts

Posted - 2007/03/04 :  20:58:15  Show Profile  Visit koffe's Homepage Send koffe a Private Message
Eftersom det är jag som är bloggaren så passar jag väl på att säga hej! geldis, du får så gärna tycka om bloggar - det är därför de finns. Hmm... Svärmor har jag inte skrivit om ännu. Svårt att få till hifi-perspektivet där iofs. Men jag brukar låna skivor av henne. Nä, jag har eller kommer nog inte att ha någon hifi- business. Nu skriver jag för att det är kul - och för att det behövs.

WhatTheFuckHiFi.com - vår blogg
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/03/04 :  21:12:46  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
koffe, din blogg är väldigt läsvärd.....

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/03/04 :  21:14:12  Show Profile Send huzze a Private Message
Ja onekligen rolig läsning.
Nu kanske fler hittar till din sida.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000