HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HIFI i San Francisco?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/02/19 :  15:39:45  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Sitter I SF närmaste månaden och tänkte kolla om någon har lite tips om hifibutiker och annat hifi som kan vara roligt här?

Av speciellt intresse är nog hörlurar och kablar. Lätt att ta med hem. :) Men alla butiker är av intresse.

Får hålla till godo med IAUDIO X5 och h555 för en tid framåt, det är de lurarna jag tänkt "byta" ut.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2007/02/19 :  16:28:33  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message
Du får inte missa Amoeba records på Haight Street, ett vinylparadis, och så kan jag rekommendera dig att besöka The Saloon på 1232 Grant Street, och lyssna på Blues, på Fredagar och Söndagar 9.30 Pm spelar, Jonny Nitro and the Doorslammers, väl värt ett besök, jag skall sjäv dit i Maj. Jag kan även rekommendera Lou´s vid pier 47.

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/02/19 :  21:21:04  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Jag skulle gärna besöka Kerry Brown: http://homepage.mac.com/ikecarumba/Menu4.html

och en Adrian ("drdna" på olika forum) som bl.a. har Edgarhorn Titan högtalare och Decca Jubilee pickup:
drdna@aol.com

Hade ännu hellre (HiFi-mässigt) hamnat i Kalifornien :-)

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2007/02/20 :  00:16:45  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message
Det finnes en hel del justa hifi butiker i San Francisco,

Musiclovers HIFI, Halcro & Wilson

San Francisco Stereo Classe, Krell & B&W

är dom twå största med två affärer var.

En affär som jag gillar är Audio Vison SF lite mindre

Sedan finnes det circa 10-15 till om du vill åka lite utanför SF, San Jose till exempel har ett helt gäng med hifi affärer.

PM mej för mera detaljer om du vill.

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000