HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Bjuda på Nytt boende
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mattiasa
Member

584 Posts

Posted - 2007/02/19 :  15:19:11  Show Profile Send mattiasa a Private Message
Här sitter man och försöker jobba samtidigt som man är med och bjuder på en ny lägenhet.... Inte helt lätt alltså

Går affären igenom så kommer jag få dryga 17-18kvm till eget förfogande = Bio/Hifirum!!!

Får se hur det går... Priset kanske flyger iväg, har ju en tendens att göra det nuförtiden....

Edited by - mattiasa on 2007/02/19 15:19:25

mattiasa
Member

584 Posts

Posted - 2007/02/20 :  10:11:51  Show Profile Send mattiasa a Private Message
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/02/20 :  10:17:15  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Sket det sig?

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/20 :  10:17:15  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Tolkar det som att priset drog i väg lite FÖR mycket... Sorry!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2007/02/20 :  10:21:48  Show Profile Send Ayn a Private Message
Är i precis samma situation. Bjöd på en lägenhet förra veckan, det ringde i ett hela dagen och vi gick över vårt egentliga maxbud, men till slut kändes det helt enkelt inte som den var värd de pengar den gick upp i.

Spännande är det iaf! Hjärtat dunkar till lite varje gång man lägger ett bud, det är ju galna summor pengar man leker med...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2007/02/20 :  11:18:24  Show Profile Send mace a Private Message
Usch ja!

Vi skall titta på hus i månadsskiftet
Det kommer väl som vanligt nå'n j*kla pansjo med för mycket pengar
Varför kan man inte gilla något som ingen annan gillar

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2007/02/20 :  11:51:20  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message
Min granna håller på att sälja sitt hus, 2 gångar bjöd en "kund" över och sen visade det sig att dom inte kunne utreda pengarna och hela cirkus kunne börja om, kostsamt, gör att min granne som kommer att betala för mera annoncering och sånt.

Vilka reglar finns där på detta området?



Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide

Edited by - rip59 on 2007/02/20 11:51:52
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/02/20 :  12:19:41  Show Profile Send Lovan a Private Message
Kunde han inte låtit person nummer två ta huset för hans bud?
Vad jag vet så är det inte bindande att bjuda på hus/lägenhet tyvärr.
Go to Top of Page

mattiasa
Member

584 Posts

Posted - 2007/02/20 :  13:09:57  Show Profile Send mattiasa a Private Message
Engelholm: Japp!

Det här med hus/lägenhetsköp är rackarns svårt. Antagligen den viktigaste investeringen man någonsin kommer att göra. Vi är ju redan inne i karusellen, men ett större boende hade fört med sig ett separat lyssningsrum, något jag suktat efter ganska länge. Det lutar mer och mer åt hus, då det är svårt att hitta lägenheter med ett "extra" rum på ca 17-20kvm (vilket krävs för mina nya byggen)...
Biter ihop och kommer igen... Sökandet fortsätter
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/02/20 :  13:35:31  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Mattiasa:
Jag och tjejen (numera sambon!) köpte hus för inte länge sedan och jag kan knappt föreställa mig besvikelsen över att se huset säljas till nån annan, när "jag väl bestämt mig att jag vill ha det".

Lider med dig, Mattiasa...

Å andra sidan är det lika bra att du satsar på hus istället! En STOR fördel med hus är att bakgrundsbruset är rejält mycket lägre än i lägenhet/inne i stan! Det ger dig möjlighet att höra mer/fler detaljer i musiken/ljudet. Att man sen kan ha lite snickarverkstad och bygga basabsorbenter, difussorer, hyllor med mycket mera är ju bara så skööönt!




Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

mattiasa
Member

584 Posts

Posted - 2007/02/20 :  13:46:37  Show Profile Send mattiasa a Private Message

Låter skönt, Per. Blev det utrymme för ett dedikerat rum till musiken?

Problemet med villor i området runt Göteborg är priset dock, fast det är väl i stort sätt samma vart man nu än är i Sverige för tillfället...
Vi skall kika på ett hus på Söndag igen. Men om jag skall vara ärlig så tror jag att det kommer springa iväg det med (>=3milj).

Hade varit sååå skönt att hitta ett hus med ett rejält dubbelgarage också, och inte ett sånt där "kondomgarage", där man inte ens kan byta däck....

Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2007/02/20 :  13:47:07  Show Profile Send wallraff a Private Message
Jag flyttade hem till föräldrarna igen...

Får till och med hjälp med tvätten så det är svårslaget.

Ja och ett eget lyssningsrum såklart!

Dock var det inte helt frivilligt, håller på med exjobbet och fick flytta hemmåt igen. Men snart bär det iväg till egen lya, hoppas jag.

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/02/20 :  14:01:09  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
mattiasa: japp det är 16 kvadrat till musikrummet! Brusnivån ligger mellan 10 och 15 db (!) lägre än i min förral ägenhet. Sug på den!

Kondom-garage har vi inte riktigt, men inte heller dubbelgarage - nån stans mitt emellan!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

mattiasa
Member

584 Posts

Posted - 2007/02/20 :  14:44:42  Show Profile Send mattiasa a Private Message
Härligt! Mitt "enda" krav är att det måste vara mer än 17kvm.. Tror att det kommer behövas för mina nya högtalare som sagt. 20kvm hade varit perfekt, då det troligtvis blir en del akustiska utsvävningar...

Lite avundjuk blir man allt... Snickarboa och allt!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/02/20 :  14:50:30  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Fördelen med hus och eget musikrum är att man kan akustiskt behandla små rum till att bli verkligt bra!

Men men...det är lättare att få till större rum så kan man välja är det inget svårt val.

Lägg ett mail till mig kan du få några byggbilder och kanske få lite inspiration!??

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2007/02/20 :  15:05:31  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Per gör en bildtråd! Vi andra vill oxå se !!

//Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/02/20 :  17:02:41  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Tack Wolfgang! Om du skickar mig en gratis vinyltvätt så kanske?

Näe, vi får se om jag får tid för detta. Svårt att exponera rummet utan att exponera Engelholm Audio vilket inte (alltid) är meningen.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000