Hej Jag o ett par polare skall eventuellt bygga några rejäla slutsteg. Tanken är o sno en färdig lösning baserade på LM3886:or. Kolla in www.shine7.com för ett snyggt bygge Nu till frågorna då Vet någon vänlig själ var man skulle kunna få tag på ett färdigt kit eller var man kan köpa kretskort till detta Har ju möjlighet o tillverka korten själv men om det finns färdigutprovade kort så gör det juh inget då jag liksom inte direkt fattar vad det handlar om Helst vill jag bara löda dit komponenterna efter en byggbeskrivning o sen skall allt bara funka :=)
MadFinn (Tänk vad mycket enklare livet vore om man vore tondöv :=) )
Har byggt dessa o är väldigt nöjd med dessa Men det vi är ute efter denna gången är en effekt på 200-300 Watt vilket skall vara möjligt genom paralellkoppling av 4-6 st LM3886
MadFinn (Tänk vad mycket enklare livet vore om man vore tondöv :=) )
Skulle man inte kunna bygga med korten i från ChipAmp och sedan paralellkoppla dessa på något sätt då? Jag har också varit inne på att paralellkoppla några 3886:or eller 3875:or....
finns det inga färdiga kort så får man väl köra på experimentkort och hardwiring :)
Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Kolla så att korten ni köper verkligen är gjorda for parallellkoppling, om jag inte minns fel så behovs det ett motstånd på utgången alternativt servo för att parallellkoppling ska kunna ske riskfritt. Annard finns risk for DC på utgången och brända hogtalare (=obra).
edit: stoppade in Å,Ä och Ö på strategiska positioner.
Har för mig att även Digi01 på diyaudio.com har kort för BPA-200. Han heter Zang i verkligen tror jag. Jag köpte pcb av honom för ett annat projekt. Helt ok.