Author |
Topic |
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2007/02/15 : 20:47:50
|
Vår gamla trotjänare börjar ge upp. Vad ska vi köpa? Bilen ska först å främst användas till att hämta å lämna repobjekt hos kunder (gräsklippare,snöslungor osv) och köra sopor till tippen. Vi är inne på att köpa en beggad skoda eller mazda pickis. Eller ska man köpa nytt? leasa kanske? Ja vad ska man satsa på? Bilen ska inte användas privat, så det behöver inte vara något överdriven komfort i den. Bilen kommer att köras mellan 1500 och 2000 mil per år. Hur skulle ni göra? Nytt är väl bra, men det kostar ju också
|
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2007/02/15 : 21:03:53
|
nån beg av dom där mindre skåpbilarna borde väl passa bra ? |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
MullBenkt
Member
1276 Posts |
Posted - 2007/02/15 : 21:51:23
|
VW Caddy 1.9 TDi, fantastiskt smidig och pålitlig liten rackare! Finns en uppsjö på begmarknaden. |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/02/15 : 22:33:41
|
En fördel är ju om den är företagskörd! Som en bilförsäljare sa till mig när jag klagat på att en bil hade gått hela X mil: "Näe den är ju företagskörd och då servars dom så väl att den är som om den har gått bara X/3 mil..."!
Allvarligare - en Caddy är nog inte dumt!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2007/02/15 : 22:58:34
|
Äh, en flådig cyckel-affär skall väl ha något vassare?
Pimp my företagspickis!!!
Det blir något att cruisa runt mellan tipparna med.
Bild: Hight3ng |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2007/02/16 : 06:49:53
|
Företagskörda bilar är ju betydligt mer slitna än privatkörda vid samma milantal även om dom är servade.
Någon som vill köpa en 1 år gammal securitasbil kanske? Nej trodde väl inte det |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2007/02/16 : 07:13:02
|
Pac Har knappt råd att äta hummer, allra minst köpa en Skoda å vw har ju tyvärr slutat tillverka pickisar Så faller valet på en sådan är det endast begagnat som gäller. Citroen har en ganska liknande modell, men efter mitt nyköp av en citroen C5 för snart två år sedan, så faller inte valet helt klart på en cittra vw har ju något som dom kallar LT-??? någonting, men den blir för stor å otymplig tyvärr, å dyr. Någon som har erfarenhet av leasing? Lönar det sig öht?
|
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
ILLY
HiFitraktör
1325 Posts |
Posted - 2007/02/16 : 10:42:55
|
Min förra arbetsgivare (liten privat firma) bytte ut sin köpta Citroen Berlingo mot en leasad Nissan Kubistar, efter att ha kalkylerat fram att det skulle löna sig. Dock hade Kubistaren en 1,2 liters motor och var det segaste jag någonsin kört. Med några cateringboxar i skåpet så fick man växla ner i motlut, för att inte tappa fart.
Slutsats: Jag föredrog Berlingon, men ekonomiansvarige tyckte bättre om leasad 1,2 liters Nissan. |
Militant cyklist. |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/02/16 : 11:20:35
|
quote: Biggrin...Kalla mig skeptisk, men jag skulle inte lita på en bliförsäljare som kom med en sån kommentar.
När han fick nån sur kommentar att det var skitsnack och sedan gick affären till ett annat företag.
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
|
Topic |
|