HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hjälp! Firmabil
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/02/15 :  20:47:50  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Vår gamla trotjänare börjar ge upp.
Vad ska vi köpa?
Bilen ska först å främst användas till att hämta å lämna repobjekt hos kunder (gräsklippare,snöslungor osv) och köra sopor till tippen.
Vi är inne på att köpa en beggad skoda eller mazda pickis.
Eller ska man köpa nytt? leasa kanske? Ja vad ska man satsa på?
Bilen ska inte användas privat, så det behöver inte vara något överdriven komfort i den.
Bilen kommer att köras mellan 1500 och 2000 mil per år.
Hur skulle ni göra?
Nytt är väl bra, men det kostar ju också

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/02/15 :  21:03:53  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
nån beg av dom där mindre skåpbilarna borde väl passa bra ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2007/02/15 :  21:51:23  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
VW Caddy 1.9 TDi, fantastiskt smidig och pålitlig liten rackare! Finns en uppsjö på begmarknaden.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/02/15 :  22:33:41  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
En fördel är ju om den är företagskörd! Som en bilförsäljare sa till mig när jag klagat på att en bil hade gått hela X mil: "Näe den är ju företagskörd och då servars dom så väl att den är som om den har gått bara X/3 mil..."!

Allvarligare - en Caddy är nog inte dumt!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/02/15 :  22:58:34  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Äh, en flådig cyckel-affär skall väl ha något vassare?

Pimp my företagspickis!!!





Det blir något att cruisa runt mellan tipparna med.

Bild: Hight3ng

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2007/02/16 :  05:47:22  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
quote:
En fördel är ju om den är företagskörd! Som en bilförsäljare sa till mig när jag klagat på att en bil hade gått hela X mil: "Näe den är ju företagskörd och då servars dom så väl att den är som om den har gått bara X/3 mil..."!
Biggrin...
Kalla mig skeptisk, men jag skulle inte lita på en bliförsäljare som kom med en sån kommentar.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/02/16 :  06:49:53  Show Profile
Företagskörda bilar är ju betydligt mer slitna än privatkörda vid samma milantal även om dom är servade.

Någon som vill köpa en 1 år gammal securitasbil kanske? Nej trodde väl inte det

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/02/16 :  07:13:02  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Pac
Har knappt råd att äta hummer, allra minst köpa en
Skoda å vw har ju tyvärr slutat tillverka pickisar
Så faller valet på en sådan är det endast begagnat som gäller.
Citroen har en ganska liknande modell, men efter mitt nyköp av en
citroen C5 för snart två år sedan, så faller inte valet helt klart på en cittra
vw har ju något som dom kallar LT-??? någonting, men den blir för stor å otymplig tyvärr, å dyr.
Någon som har erfarenhet av leasing? Lönar det sig öht?


"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2007/02/16 :  10:42:55  Show Profile Send ILLY a Private Message
Min förra arbetsgivare (liten privat firma) bytte ut sin köpta Citroen Berlingo mot en leasad Nissan Kubistar, efter att ha kalkylerat fram att det skulle löna sig. Dock hade Kubistaren en 1,2 liters motor och var det segaste jag någonsin kört. Med några cateringboxar i skåpet så fick man växla ner i motlut, för att inte tappa fart.

Slutsats: Jag föredrog Berlingon, men ekonomiansvarige tyckte bättre om leasad 1,2 liters Nissan.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/02/16 :  11:20:35  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
quote:
Biggrin...Kalla mig skeptisk, men jag skulle inte lita på en bliförsäljare som kom med en sån kommentar.
När han fick nån sur kommentar att det var skitsnack och sedan gick affären till ett annat företag.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000