HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 nätlist/grendosa/grenuttag UTAN nätfilter
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/02/12 :  17:45:16  Show Profile Send Marc a Private Message
Har sett bilder på många snygga nätlister/grendosor/grenuttag (det är väl olika namn på samma sak?) men de flesta av dem har inbyggt nätfilter. Eftersom Gryphon uttryckligen avråder från alla typer av nätfiltrering undrar jag om ni vet några bra sådana UTAN nätfilter?

Tänkte att de borde kunna ge bättre avskärmning än en 39-kronors från Clas Ohlson. Och sen skadar det ju inte att de ofta är snyggare dessutom...

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/02/12 :  17:59:35  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Det finns många varianter.

På till exempel Elfa kan man inhandla Bachmann som är en kraftig grendosa som finns i ett par utföranden med med olika antal uttag. Gå in på ELFA:s hemsida och sök på Bachmann. www.elfa.se

På till exempel Creative Audio kan man köpa en mer audiofil variant från Agile som också finns i ett par olika varianter. www.creative-audio.se.

Men som sagt - det finns många fler.

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2007/02/12 18:14:15
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/02/13 :  00:18:51  Show Profile Send Marc a Private Message
Tack Jörgen! Speciellt de från Agile tycker jag verkar bra, eftersom de både har uttag med och utan filter på samma list!

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page

cebo
Member

119 Posts

Posted - 2007/02/13 :  08:19:39  Show Profile Send cebo a Private Message
Hej Marc!

Jag har precis införskaffat mig denna ellist från Elfa (artikelnr. 43-372-00). Med den så blev det en klar förbättrng tycker jag. Det har skrivits om den tidigare i detta forum, men jag har inte lyckats hittat den tråden.

Lycka till i sökandet

mvh

/cebo
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/02/13 :  10:31:46  Show Profile Send Marc a Private Message
Tack Cebo, skall kolla närmare på den!

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000