I Usa e d ju 110 volt i vaggen. I Sverige har vi 220 volt. Kan jag handla en 110 v Roksan Caspian cd from usa och anvanda den har. Jag fragade Roksan och dem sager att bada versionerna ar konversibla till att fungera pa bade 110 och 220 V. Fragan ar om jag maste bygga om maskinen eller om det bara e att plugga in och tuta och kora...
Inte skall jag genomfora detta?
Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Kan en maskin ändras snabbt o lätt så syns det på baksidan för det är där man gör det. Annars så brukar det krävas att man fiblar med tåtarna till trafon.
Jag har inte stött på nån maskin som själv känner av nätspänningen.
Varför köpa från USA? Strul m 110v, tull+moms... Visst går det att konvertera, men man hänvisas oftast till generalagenterna... och gissa om Hifi Art vill konvertera en gråimporterad USA-version? Nä, skulle inte tro det.
Om den inte går att konvertera själva spelaren till 220 finns det alltid AC-AC konverterare som inte kostar många kronor i dag. Jag har en sådan till min HD-spelare från USA.
Maila till Roksan i UK. Äagaren till fabriken är en ganska hygglig prick. jag har själv talat med honnom på första Hifi mässan är i Styockholm för ett antal år sedan.