| Author |
Topic  |
|
|
Sudden
Member

475 Posts |
Posted - 2002/11/24 : 15:12:16
|
Ojoj, jag var i lördags och lyssnade på Cambridge D500SE men Rega Brio och Rega Jura. Och tja det lät faktiskt mkt bra för dem pengarna, det lilla jag lyssnade. Satt under tidspress, plus att lyssningsrummet bestod utav många kunder som sprang hej vilt. Men nu har jag en liten fråga. Tidigare har jag varit intereserad utav H/K´s 670 men jag har aldrig lyssnat på den med D500an, vad tror ni? Kan det prestera lika bra som regan? Sen så har jag ett par ganska stora högtalare, Quadral Wotan MK IV En 40 kilos filur med dubbla 8or. Hur klarar Regan en sådan uppgift? H/K´n klarar det galant, enligt mig. Finns mkt kraft att hämta där.
Hoppas någon har något klokt att säga, tackar på förhand för hjälpen. / Sudden |
|
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/11/24 : 16:02:30
|
quote: Originally posted by Sudden
Ojoj, jag var i lördags och lyssnade på Cambridge D500SE men Rega Brio och Rega Jura. Och tja det lät faktiskt mkt bra för dem pengarna, det lilla jag lyssnade. Satt under tidspress, plus att lyssningsrummet bestod utav många kunder som sprang hej vilt. Men nu har jag en liten fråga. Tidigare har jag varit intereserad utav H/K´s 670 men jag har aldrig lyssnat på den med D500an, vad tror ni? Kan det prestera lika bra som regan? Sen så har jag ett par ganska stora högtalare, Quadral Wotan MK IV En 40 kilos filur med dubbla 8or. Hur klarar Regan en sådan uppgift? H/K´n klarar det galant, enligt mig. Finns mkt kraft att hämta där.
Hoppas någon har något klokt att säga, tackar på förhand för hjälpen. / Sudden
Tveksamt om Rega Brio fixar det fullt ut, 2 x 38 w är ju inte mycket, mend et som är avgörande är vad lägsta impediansen är på dina högtalare ??, försök låna hem och testa vet jag !!!! då får du svaret Mvh Lars |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
|
Sudden
Member

475 Posts |
Posted - 2002/11/24 : 16:35:17
|
Hmmm precis vad jag har tänkt  Men om någon säger, Det går aldrig! så kanske jag skulle slippa besväret  |
 |
|
|
AKA
Trancelover

616 Posts |
Posted - 2002/11/24 : 18:19:45
|
Jag har D500SE & H/K 670. Har dock inte jämfört med något annat här hemma, men det jag har fungerar fint. |
 |
|
| |
Topic  |
|
|
|