HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Marantz DV-9500 vs C.E.C. TL 51XR ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

qwert
Member

115 Posts

Posted - 2007/02/09 :  23:23:55  Show Profile Send qwert a Private Message
Har för tillfället en Marantz DV-9500 som källa, men är lite sugen på att byta ut den mot nämnda cd-spelare. Marantzen motsvarar nog iofs hyfsat det ljudideal jag har, alltså en lite varm karaktär med mycket svärta. Kan skillnaden vara betydande? Åtminstone en recensent lyfter C.E.C till skyarna:
http://www.positive-feedback.com/Issue27/cec_tl51xr.htm

Hi-fi OCH musik

Edited by - qwert on 2007/02/10 01:16:17

buris
Member

169 Posts

Posted - 2007/02/10 :  02:34:04  Show Profile Send buris a Private Message
Tja Qwert!!!
ifall du ska köpa den i sverige, så lägg till några kr till o köp ayon cd1 istället, personligen tyckte jag den lät bättre. Jämförde den mot CEC tl51xr o agils multispelare för 30 brak.
Go to Top of Page

qwert
Member

115 Posts

Posted - 2007/02/10 :  12:26:02  Show Profile Send qwert a Private Message
Tack för tipset! Nja, hade inte riktigt tänkt betala över 20000 kr för CEC... Om det blir affär så blir det med nån handlare från HK antar jag. Under 9000 inkl frakt är ett bra pris för CEC, tycker i alla fall jag.
Frågan kvarstår dock: kommer den att ge en avsevärt förbättring gentemot Marantzen, som visserligen är en multi-spelare, men fått bra kritik för sitt cd-ljud?

Hi-fi OCH musik
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2007/02/10 :  12:33:14  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Får du CEC tl51xr för 9000 lök så är det bara att gratulera!!!

Läs även testet på www.stereotimes.com kolla i archive på cd-player, det iofs inte exakt samma modell utan föregångaren TL-51XZ.

KÖP DEN!!!

ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2007/02/10 12:38:43
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000