HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Jag mötte lassie.....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/02/09 :  14:33:10  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Svejk/
Enligt uppgift är jag buksvåger med Mike Oldfield, och JA, Mike var först, jag fick komma som en taskig tvåa ett par år senare

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2007/02/09 :  15:10:33  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Hogga

Den var perfekt

Vad är brukssvåger?

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/02/09 :  15:11:10  Show Profile Send svejk a Private Message
Var defenitivt tvåa, catjugo år efter. För att ta ett Torsk på Tallin citat
"Jag å Slobban går direkt på 2a sorteringa, sekunda varor"


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/02/09 :  16:23:13  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Ja du, svejk, under ca 20 års extraarbete som dörrvakt har jag träffat många som du, Jan Banan och Slobban
Det är "Musjakt" inne på stället, "Grisjakt" i garderoben och avslutas med "Vildsvinsjakt" i Taxikön

Jag var ju bara tvåa efter ett par år, men 20 år, hur gammal var hon???

Eller som en kollega uttryckte det efter en helg i Skagen:
"Fan, killar, bruden jag fick hem var så gammal att hennes lillasyster var min fröken i lågstadiet"

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2007/02/09 :  17:53:25  Show Profile Send Klingan a Private Message

Hehe...vilka sköna bekännelser! Finns ju en del man hört och sett, men det får bli en annan gång.

Fyller på med att jag har varit på efterfest med Kent och första gången jag såg dem live var 1995 och då var vi max 10 stycken i publiken i Norrköping.
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/02/09 :  18:48:52  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Buksvåger med Rod Stewart och jag var före

Artphotography
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/02/09 :  20:04:42  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
MickeY

Vet du INTE vad det betyder ??

Att man har sexat med samma kvinna såklart

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/02/09 :  22:00:41  Show Profile Send svejk a Private Message
Har sedan 15 år lagt ner Vildzvinjakten och blivit en kultiverad gentleman. Imorgon skall jag med hålldam besöka teatern och se Doktor Glas med eftersittning på restaurang.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2007/02/09 :  22:01:37  Show Profile Send ILLY a Private Message
quote:
Alltså en Lassie historia skall vara så krånglig som det bara går, typ min mammas arbetskamrats moster träffade xxxxx på sin semster och tog en drink i baren på yyyy.


Jahaaa, då förstår jag!
Mer åt det här hållet då:
Min syster har klarerat in och slussat Ulrika Knapes faster i Göta Kanal.

Sen finns det en ganska rolig historia om min dotters mor (exflickvän, som hon även kallas) och Lasse Kronér också. Lasse Kronér stog intill entrédörren på någon avenykrog och var ganska rejält berusad. När exflickvännen kom och skulle gå in, så skämtade han och lekte dörrvakt "Nej, du får inte komma in, vi har stängt", sa han och drog igen dörren. Problemet var att Jossans kappa fastnade mellan dörrkarmen och dörren, som gick i baklås. Så där fick hon stå och frysa i en halvtimme medan en aningen generad Lasse Kronér letade rätt på krögaren, som tydligen var den enda som hade nyckel på sig.
(sen kan man ju fråga sig hur bra det är ur brandsäkerhetsperspektiv, men det hör inte hit)

Glömde förresten att jag lagat mat åt vår käre prins också, varje dag i en månad, när han var marinkadett på båten där jag gjorde min värnplikt.

Edit: Hade en gång på en kökschef på en praktikplats, som hastigt avslutade en diskussion mellan mig och en annan praktikant, om vilka kändisar vi mött. "Äh, håll käften med er praktikantj***ar. Jag har lagat mat åt Madonna och Bruce Springsteen".

Militant cyklist.

Edited by - ILLY on 2007/02/09 22:05:32
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2007/02/09 :  22:12:12  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message
johan.björklund Wrote:
quote:
MickeY

Vet du INTE vad det betyder ??

Att man har sexat med samma kvinna såklart.
Hvad er sex Johan?


Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/02/09 :  22:16:31  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Hvad er sex Johan?



Jag ska se om jag hittar det Danska ordet, ska finnas i klubbstugan nånstans

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2007/02/10 :  00:07:19  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2007/02/10 :  00:07:53  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message
BTW, ordet är det samma på danska, men vilka betydelse har det?



Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/02/10 :  00:25:07  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Vilket av dom ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2007/02/10 :  00:34:49  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message
Dom båda så klart!


Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2007/02/10 :  10:23:33  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Jag har käkat middag med medlemmarna i Bloodgood och Leviticus.
Min äldsta morbror gick i samma klass som M.A. Numminen.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/02/10 :  11:06:16  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Förresten har jag en grej som ingen annan här kan säga: jag gick i samma klass (1-6) som Jeanette Von Silversked innan familjen flyttade till Spanien.

Artphotography
Go to Top of Page

Nykmark
Member

379 Posts

Posted - 2007/02/10 :  12:36:04  Show Profile Send Nykmark a Private Message
Jag var ihop med en tjej som var ute och gick på kvällen i Stockholm en gång och då träffade hon på en man som var ute och gick med sin hund och det var Brasse Brännström

När jag var liten så var vi med familjen på Skara sommarland och då var det Bert Karlsson som stod och tog emot bilarna som kom dit, min far pratade lite med honom...

Jag har en kompis som har roddat lite åt olika band och en gång så var det Bruce Springsteen som var artisten. När det var dags för "The Boss" att gå på scen så stod min polare lite i vägen så han flyttade på sig när bossen kom joggande, när han flyttade på sig så sträckte han ut armen som man kan göra när man ska släppa förbi någon och då "high-five"-ade bossen honom

Det är du som avgör om din anläggning låter bra!
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/02/10 :  20:39:17  Show Profile Send CarlssonH a Private Message

Min sambo har ringt och pratat med Jan Guillo flera ggr.

Visserligen arbetsrelaterat, men ändå...

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2007/02/10 :  20:39:56  Show Profile Send short_cuts a Private Message
min mamma har hånglat m Stirling Moss - det gör mig stolt

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2007/02/10 :  21:46:50  Show Profile Send govinda a Private Message
Jag mötte min mamma första gången 20 februari 1961 på BB i GBG Samma dag som Jan Johansson spelade in sin skiva 8-Bitars Trio! live i Göteborg.

Man kan höra mig ta mina första andetag i bakrunden.

MvhAnders.s
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2007/02/10 :  23:00:58  Show Profile Send cittroman a Private Message
Mitt aftonblad hamnade i händerna på Loffe Carlsson under en paus då han lirade jazz i Sandviken.

PS.Han lämnade tillbaka den och tackade för lånet.DS

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/02/10 :  23:42:18  Show Profile Send edison a Private Message
Under en afrikaresa för "skitlänge sen" fick min morfar audiens hos Haile Selassie.Man fick inte vända ryggen till så utgång fick ske baklänges.Undrar om Bobban M fick träffa HS...
------------------
Sommaren -05 knackade det på hos morsan å farsan, som bor på landet utanför Örebro:
Det var lokalfödda violinistvirtuosen Sara Trobäck (lyckligtvis igenkänd av morsan) med medföljande anlitad fotograf som hade åkt runt i trakten och hittat ett "sååå nice plejs" att ta lite informella utebilder i samband med sin vigsel kommande dag med nån USA-grabb.
Så det gamla sunkiga uthuset bredvid farsans kvarn, å gärdet bakom det, blev bakgrund.
"Hjälp vad skit det står i fönstret" sa morsan...hehe.Tyckte välan dessa folks bara var "exotiskt".
Första Rollsmobilen som varit där och mer annan lyx i fordonsväg som hälsat på den dan än både före och efter...
Lite småkul å kolla på bilderna dom tog (my old folks alltså).

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2007/02/10 23:45:13
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/02/11 :  01:01:08  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Yannick Tregaro var med pa planet till Amsterdam i torsdags.
Har kastat snoboll med vokalisten i Strasse i en liten folkpark utanfor Filipstad.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2007/02/11 :  18:38:12  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Jag jobbade på en restaurang i sthlm som fick besök av Bruce Springsteen efter stängning, jag lagade mat till honom+ lite annat folk i hans sällskap.
Efter middagen när jag satt i baren på samma ställe så kom han fram skakade tass och tackade för maten.

på en annan restaurang lagade jag mat åt alla möjliga kändisar men det var ju inte så att man träffade dom direkt, men Steven Tyler och Joe Perry signerade några av mina Aerosmith plattor och det är ju rätt tungt!!!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000