HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Nu Är Det Verkligen Över..(relation)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2007/02/02 :  16:38:30  Show Profile Send KingX a Private Message
Jag vet att folk har skrivit om sånt här förut vad gäller förhållanden.
Jag har väll haft lite av o till under en längre tid nu men idag så fick man se sitt X med en ny pojke bredvid sgi o det tog hårt som tusan. Det var då poletten trillade ner "nu är det verkligen över"

sitter o tar mig några öl o snackar med en kompiss på telefon om "audiofilism" men ändå hänger sorgen i bröstet.

Det kanske må vara patetiskt men det är ändå en jobbig känsla, då man lixom får tillbaka minnnea om hur det var osv.

Vet inet hur jag ser på det här inlägget imorgon men just nu känns det bara gott o få skriva av sig en smula.

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/02/02 :  16:50:36  Show Profile Send B-200 a Private Message
lider med dig grabben, det är som svårast tycker jag med att se till ex tillsammans med någon ny första gången. Det slår hårt i bröstet och man får uppenbarelsen "att det ej kommer bli vi igen". Set suger, å andra sidan har du nu fått bekräftat at det definitivt är över och det är dags att starta ett nytt kapitel i livet. Men just nu är det bara att acceptera och låta det göra ont, för det får det faktiskt göra. Det är okej. Och det är fullt normalt. Och det är bra att du skriver om det än att kapslar in det inombords.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/02/02 :  18:47:00  Show Profile Send ohmega a Private Message
KingX: Det är ju hur mänskligt som helst att känna så och att känna behov av att uttrycka sin sorg eller vad det nu är

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2007/02/02 :  19:33:15  Show Profile Send KingX a Private Message
danke schön mina kära hifi vänner =)

Visst är det så ni säger... man e juh inte mer än människa men det är sjukt jobbigt när man får sin gamla käresta som man delar så många minnen med komma med ngn ny! samtidigt som man önskar henne all lycka (man har juh inget agg mot henne what so ever) så önskar man juh och att "tänk vad gött om man kunde skruva tillbaka kl. för o få sabba för den där nye"
hehe..
ja..

som sagt man är inte mer än människa...

ja nu är det dax att skriva ett nytt kapitel i livet, det kommer och ta tid, få flickan jag var ihop med har gjort väldigt mkt i mitt liv som kommer ta tid att fyla igen, eller hitta subsitut för, men det ska ordna sig... på ngt vis.
Tur man har johnny cash - folksom prison plattan o lyssna på denna kväll.. det gör en gott känner jag.

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/02/02 :  20:30:26  Show Profile Send B-200 a Private Message
o ja den körde jag med ikväll, vilket sammanträffande...

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/02/02 :  21:19:11  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Det är en tråkig del av livet du upplever, KingX. Låt sorg och ledsamhet ha sin tid...när du är sen mogen, är det dags för krogen (igen).

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2007/02/02 :  21:19:13  Show Profile Send KingX a Private Message
Johhny cash e otroligt bra.. folksom prison samt san quentin (stavade man rätt?) e två otroligt bra plattor som borde finnas i varje musik älskares samling

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2007/02/02 :  23:00:58  Show Profile Send hal a Private Message
quote:
Johhny cash e otroligt bra.. folksom prison samt san quentin (stavade man rätt?) e två otroligt bra plattor som borde finnas i varje musik älskares samling

Verkligen bra.
Skönt att kunna ta till musiken i sådana här situationer.
Förstår att det känns i själen att se sitt ex med en annan.
Det är nu ens vänner får extra betydelse, även dom du har här.


Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2007/02/03 :  01:16:40  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Heh... jag är nog en av författarna till liknande trådar. Svårt, usch... Riktigt jobbigt. Tänk på dig själv och gör saker du vill göra nu... Sköt om dig, så ordnar det sig nog i slutändan. Vet vilket skit du går igenom, på ett ungefär, och det är väldigt olustigt...

Försök att inte älta för mycket även om det är svårt... Avsluta dina tankebanor, och när du känner att du börjar upprepa dig och stå och stampa, försök distrahera dig med annat. Vänner, musik, något annat intresse... Stanna bara inte av. Visst ska man sörja och bearbeta, men det är lätt att fastna så att man inte kommer vidare alls. Bryt dina tankar när du känner att de upprepas, är kanske värt ett försök iaf...

Talar bara av min erfarenhet såklart, du kanske inte fungerar på samma sätt. Men det kanske finns en liten trygghet i att det finns överlevare från liknande situationer. Menar inte att mitt liv är perfekt nu, men klart bättre än när jag gick igenom vad du gör nu.

Stereo Audio
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2007/02/03 :  21:58:33  Show Profile Send KingX a Private Message
Engelholmaudio: haha.. jopp du har juh sant i det du säger faktiskt!

stereo: jag kommer ihåg nån liknande tråd för ett tag sedan, så det var du det?
ja usch o pina vilket skräp det här med relationer är.. iaf den här jag haft senast den e verkligen helt skum... men nu så ja.. nu återstår juh mer eller mindre bara sorgearebte och faktiskt komma över henne med känslor, vill itne tappa henne helt då hon aldrig gjort mig ngt ont osv. hon betyder mkt för mig o ja hon är juh den enda flicka jag träffat i mitt liv som faktiskt gillar o kunna sitta ner o lyssna på en skiva o faktiskt snacka hi-fi =)
så ja.. hon är unik på det viset för mig *haha*

men ja jag ska göra mitt bästa i att undvika o fastna i trista tankevärdlar, även om det inte alltid e så lätt..
det är konstigt att det här med relationer som itne fungerar aldrig blir enklare att ta sig igenom, jag menar det har juh ändå hänt förut.

Kärlek är mig veterligen den enda känsla i kroppen som kan vara det bästa och det sämsta man kan uppleva.. o det e inte roligt!
från fjärilar i magen till stora stenar i magen...

haL: javisst är cash underbar o ta till sig, har lyssnat på honom i många år och tycker han e bland dom bättre för min del när jag befnner mig i situationer jag inte riktigt trivs med.. hans texter stärker en på ngt vis.
+ att det svänger juh gött i musik också..

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

LEXrasta
Starting Member

40 Posts

Posted - 2007/02/03 :  22:11:16  Show Profile Send LEXrasta a Private Message
Det tar hårt men jag lovar (egen erfarenhet)det kommer bli bättre framöver men det är jäkligt hårt,jag vet..

/Danne

Marantz 2226B(preamp)/Marantz 170Dc/Cambridge Azur 640c v.2/Carlsson OA-60
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2007/02/03 :  22:24:52  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
KingX: Mycket sant att det kan vara både det absolut bästa och det värsta.

Stereo Audio
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2007/02/05 :  20:26:06  Show Profile Send KingX a Private Message
tack för alla svar o synkpunkter! ska ta med mig det mesta o bearbeta! det känns redan iofs lite bättre då man som människa, trotsa de mörka hål man falelr ner i lyckas komma upp rätt smärt ändå.

Nej, det är givetvis inte bra än, men bättre iaf!

tack tack til er

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

Andrén
Medlem i AÖ

557 Posts

Posted - 2007/02/08 :  00:51:54  Show Profile Send Andrén a Private Message
KingX: Tråkigt att höra, men jag stämmer upp i sången med de andra herrarna, det är jobbigt, men det måste få ta lite tid. Men det finns en framtid, och med den skall du göra det bästa. Detta är bara en jobbig del av en ny erfarenhet, men det blir bättre.

En skiva som hjälpte mig att få lite perspektiv och satte ord på många känslor vid just en sådan här händelse i mitt liv var : Al DeLoner-The Mess age is joy, jag tycker definitivt att du bör lyssna på den. Den är djup och lite sorgsen, men förbannat bra.

Mvh Andrén

Akustikchef på Sounds of Science

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000