HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Är jag en bakåtsträvare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/01/27 :  16:32:52  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Jag tänker ofta på saker som inte nödvändigtvis gör det bättre. Visst ser jag nyttan av en digitalkamera, använder ju min Sony DSC-R1 flitigt... Men hur är det egentligen med tittandet på bilderna? Jag har själv Gb av bilder i datorn som jag sällan eller aldrig tittar på. Däremot tittar man åtminstone då o då i fotoalbum med kort tagna med vanlig kamera, eller på familjeträffar där diabilderna kommer fram. Mobiltelefoner är en annan sak...visst, jag kan se nyttan av dem, men jag stänger ofta av min...jag VILL inte alltid bli nådd.
Låter jag som en gammal gubbe Jag fyller 32 den 29:e

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2007/01/27 :  17:11:47  Show Profile Send nahoj a Private Message
Håller med dig om mobilen, jag behöver inte ens stänga av min jag väljer ibland helt enkelt att inte svara för jag har ingen lust att prata, spelar ingen roll vem det är
Är det något viktigt lär de ju återkomma.



Bilder i datorn kikar vi ofta på däremot, tar väldigt mycket kort.

O ja e bara 31

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/

Edited by - nahoj on 2007/01/27 17:13:03
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2007/01/27 :  17:33:32  Show Profile Send Ayn a Private Message
Bara för att man råkar ha möjlighet att glo på bilderna i datorn så betyder ju inte det att man inte kan köra på fotoalbum också. Min fästmö och jag brukar skicka iväg favvobilderna till framkallning och sen sätta in i fotoalbum. Funkar fint

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2007/01/27 :  18:36:55  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Jag har mina bilder mappen som skärmsläckare!

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/01/27 :  18:53:04  Show Profile Send B-200 a Private Message
orpheus: där sa du något annars gör jag som ovan fotar en massa och kollar sällan

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel

Edited by - B-200 on 2007/01/27 18:57:55
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/01/27 :  20:19:15  Show Profile Send iroise a Private Message
Är jag en bakåtsträvare? Du är väl en framsynt baksträvare! :-)
Go to Top of Page

ockham
Member

395 Posts

Posted - 2007/01/27 :  22:04:10  Show Profile Send ockham a Private Message
Mobiltelefon håller jag med dig till 100% om. Jag stänger av den så ofta jag kan. Foto, Jag fotar med en Nikon D70 och jag jag tittar rätt ofta på bilderna, Picasa från google gör det lätt. Sedan saknar jag min gamla mekaniska nikon, så jag har börjat samla lite på gamla mekaniska mätsökar kameror, 1945 - och framåt än så länge. Favoriten, en nikon S, tung och gedigen. Jag älskar ljudet från slutaren. Man får blanda, precis som med CD och rör. Fast det är även här en specell känsla när nålen sänker sig ner mot vinylen

Numquam ponendo est pluritas sine necessitate.

Mitt System
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/01/28 :  00:03:27  Show Profile
Har en 300 kort på framkallning just nu :) kostar ju nada att framkalla numera så samlingen fotoalbum växer här hemma.

Alltså det jag menar är att man framkallar ju mer när man kör digitalalt eftersom man tar så många kort ... sen är ALLA framkallade kort klockrena, riktigt skoj faktiskt att titta i albumen efteråt.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert

Edited by - Martin.M on 2007/01/28 00:05:23
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/01/28 :  00:18:23  Show Profile Send f95toli a Private Message
Fast vad gäller foto så är det ju faktiskt inte så att man nödvändigtvis måste ta bilder för att titta på. Jag tycker det är rätt avkopplande att vara ute och fotografera och det är långt ifrån alltid som målet är att ta bilder som kan sättas in i ett album.
Ofta blir det bara en snabb koll när jag kommer hem för att se om bilden blev som jag tänkt (för att träna upp teknik och bildseende).

Det är ytterst få av de bilder jag tar som någonsin kommer ut på papper, och är det en bild som jag är nöjd med och vill ha på papper så fördrar jag att skriva ut den själv i större format (gärna A4). Sedan brukar den få sitta uppsatt på en vägg ett tag innan den byts ut mot någon annan.

Undantaget är naturligtvis ren "uppdragsfotografering" av ex. släktsammankomster och liknande men det är en rätt liten del av de bilder jag tar.


Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/01/28 :  00:42:51  Show Profile Send mayro a Private Message


Förutom lite bilder av barnen som säkerhetskopieras på cd och sedan ligger där så använder jag foto i stort bara för att "berätta" här inne om hifi man får klämma på...


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000