HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 <Stooor Nät Pyton :o)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/27 :  03:26:59  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,985856,00.html

Att den käkade upp jyckar bryr jag mig inte om, men att det fortfarande finns så långa exemplar av världens längsta orm det gillar jag Det finns mao hopp om artens överlevnad


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/01/27 03:27:40

Ryssen
100.000-klubben

8511 Posts

Posted - 2007/01/27 :  13:05:13  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Att den käkade upp jyckar bryr jag mig inte om


Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/01/27 :  13:26:38  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Hade de varit mina jyckar hade den inte överlevt, men konstigt nog bryr jag mig inte om det när det är andra. Jag håller med om att det är otroligt häftigt när de upptäcker såna exemplar....man har ju en bild för sig att i princip allt djurliv är utdött.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/01/27 :  13:40:23  Show Profile Send ztenlund a Private Message
quote:
man har ju en bild för sig att i princip allt djurliv är utdött.

Inte allt, kolla i Miami där det kommer in en massa alligatorer på helt "fel" ställen eftersom människan nästan byggt hus mitt i "The Everglades"... Man kan verkligen snacka om naturligt urval där de djur som kan käka husdjur och människans avfall är de som klarar sig bäst.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/01/27 :  13:44:10  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Bygger man hus mitt i "alligator-land" får man skylla sig själv. Tragiskt naturligt urval tycker jag.....säger mkt om människan.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/01/27 :  14:03:17  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Cool orm..

Hund skäller på stoor orm...
Hund får skylla sig själv

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/01/27 :  14:09:01  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Faktum är att jag tror att min hane att tagit ormen...seriöst. sorry för OT

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2007/01/27 :  14:26:02  Show Profile Send arcam a Private Message
Det var en rejäl orm. Väldigt stor...enorm......
Världens största djur = Enorm.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/27 :  15:56:55  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Ryssen


Förstå mig rätt, nyhetsvärdet om att den käkade upp hundar betyder inget för mig. Man får se lite skillnad på deras natur o våran då dom bor mitt inne i djunglen i stort sätt o allt möjligt kan komma på besök.. Att sedan någons djur har dött är ju aldrig roligt.


Att det finns stora (läs äldre) exemplar kvar vet man men det är inge många kvar tyvärr. Nätpyton jagas aktivt för skinnet och även för köttets skull. Deras naturliga habitat minskas för var år som går. Arten är bla skyddad på C.I.T.E.S listan så all handel med vildfånga ormar är förbjuden.

Det som åxå värmde var att dom INTE dödade ormen utan väntade på myndigheterna

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/27 :  16:00:04  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Inte allt, kolla i Miami där det kommer in en massa alligatorer på helt "fel" ställen eftersom människan nästan byggt hus mitt i "The Everglades"... Man kan verkligen snacka om naturligt urval där de djur som kan käka husdjur och människans avfall är de som klarar sig bäst.


dom kommer att ha större bekymmer där snart. Arter som inte finns där naturligt förökar i allt större hastighet. Det kommer utav att ägare som har tröttnat på sin orm helt enkelt dumpar dom i träsken. Naturen där är precis vad dom gillar så sakta men säkert byggs ett bestånd upp.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/01/27 :  16:20:23  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Det var intressant...vad rör det sig om för ormar? Jag har hört att det kommit en ny ormart till sverige, nån annan som hört detta?

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/27 :  16:58:18  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Det är dels Tigerpyton men även andra mindre Asiatiska arter. Tiger är en av dom större arterna som finns o som lever nästan uteslutande på däggdjur. Jag har åxå hört nåt om en ny art i Sverige men jag vet vilken det är

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/01/27 19:08:56
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8511 Posts

Posted - 2007/01/27 :  18:50:50  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Förstå mig rätt, nyhetsvärdet om att den käkade upp hundar betyder inget för mig.

Hmmm,ja naturens gång/lag..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/27 :  19:12:28  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Kanske inte så i det här fallet, nyheten i det här fallet är att nåns hundar har blivit uppkäkade inte att en otroligt stor Pyton har blivit funnen. Det låter kanske både kallt o ganska meningslöst, men det är nog inte många utav världens Herpare som trodde att det fanns så stora exemplar kvar i det vilda. Det finns bara ett handfull sådana i fångenskap !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/27 :  19:36:18  Show Profile Send jerico a Private Message
Det är någon idiot som har släpt ut boaormar på omberg (knalle inte så långt från mig) och en annan stolle som släppt diamanter vid hallandsåsen... Det är tragiskt eftersom många av de arter som släps nästan kan leva i sverige vart fall den södra delen. Men sakta men säkert så dör dom.

Jag skiter i vad man har för djur men man får ta hand om dom hela tiden! Sedan är jag av princip emot dödandet av djur för nöjes skull eller vad man ska säga... Döda bara för att döda. Visst skuta ett rådjur/ en älg och äta den. Inga problem men att skuta ett djur tälja bort skallen för att ha som prydnad/stövel... Där går gränsen...

Har ägt en hoper boa mm.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8511 Posts

Posted - 2007/01/27 :  19:36:39  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Så,det finns några ställen som människan inte varit och rotat på ändå!

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/27 :  21:21:38  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
jerico


Kan bara hålla med, det är tyvärr på tok för vanligt att reptilägare inte har respekt för sina djur Jag har blivit pissed både 5 o 10 ggr av just den anledningen


quote:
Så,det finns några ställen som människan inte varit och rotat på ändå!


Yep !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/01/27 :  21:22:42  Show Profile Send Roq a Private Message
quote:
Männen band fast jätteormen i ett träd i väntan på hjälp från myndigheterna.

johan: Hur gör man egentligen för att binda fast en orm??

Känns som att alla ormar lätt skulle kunna ta sig ur en bindning (om man inte drar åt jäkligt hårt men då lär ju ormen blivit skadad)

Edited by - Roq on 2007/01/27 21:23:07
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/27 :  22:02:15  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Tanken har slagit mig med Man kan inte göra det utan att skada ormen eller så skadar den sig själv medans den försöker ta sig loss.
Hoppas det är en felskrivning

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2007/01/27 :  22:44:20  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message
Kan det tänkas att dom har haft en pose över huvud på den för att lungna den.


Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/28 :  00:06:06  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
ett kortare tag så brukar det fungera

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000