HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 tips på programerbar fjärkontroll
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2007/01/22 :  19:41:48  Show Profile Send classe a Private Message
har ni något bra tips på fjär till 6 apparater eller 8
max 1000kr

18 ska de va.

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/01/22 :  19:45:52  Show Profile Send matte76 a Private Message
Här har du en av marknadens bästa : http://www.logitech.com/index.cfm/products/detailsharmony/SE/SV,CRID=2084,CONTENTID=10929

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2007/01/22 :  20:23:00  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Sökte lite åt dig:

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=35892

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=22599

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/01/22 :  20:28:36  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Vill du ha en ordinär utan display eller touchknappar (fördelen är ju att man kan känna sig fram till knapparna) finns ju NAD HTR-2 för ~700:-
http://www.hifiklubben.com/SE/Produkter/Tillbehoer/Fjaerrkontroller/NAD_HTR-2_Fjaarrkontroll_.htm
(Finns förvisso i en av trådarna guldfisk länkat till, fast i äldre version)

Lägger du på 300:- på budgeten finns den NAD-fjärr som matchar Master series:
http://www.hifiklubben.com/SE/Produkter/Tillbehoer/Fjaerrkontroller/NAD_HTR-M_Fjaerrkontroll_Silver.htm#

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Edited by - ztenlund on 2007/01/22 20:29:30
Go to Top of Page

80-talet
Member

362 Posts

Posted - 2007/01/22 :  21:03:42  Show Profile Send 80-talet a Private Message
jag tycker sunwave fjärrkontrollerna på hifiklubben funkar hur bra som helst! dessutom är de snygga.

eoJeud
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2007/01/22 :  23:17:10  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Här har du en av marknadens bästa

Kan bara hålla med,kan programeras hur du vill.(PC).

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/01/22 :  23:32:35  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag har haft en Oneforall Kameleon i några år nu och tycker den fungerar utmärkt, den enda nackdelen är att man inte kan skräddarsy symbolerna men det kan man å andra sidan bara på riktigt dyra fjärrkontroller. Den stödjer det mesta och det den inte stödjer kan man ofta ladda ned från nätet eller helt enkelt lära den.

Sedan är det väl lite individuellt vad man tycker om touch-knappar, jag tycker det är helt ok.
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2007/01/23 :  09:08:29  Show Profile Send classe a Private Message
tackar för tipsen logitec hadde jag glömt
ska kolla på dessa lite närmare.

18 ska de va.
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2007/01/23 :  12:14:42  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Logitech fjärren verkar mycket intressant. Om jag kör med en S-video kabel från digital-TV boxen och en HDMI från dvd'n, ändras även ingången på projektorn till den rätta?

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/01/23 :  12:23:50  Show Profile Send ljud a Private Message
quote:
ogitech fjärren verkar mycket intressant. Om jag kör med en S-video kabel från digital-TV boxen och en HDMI från dvd'n, ändras även ingången på projektorn till den rätta?
Det skulle jag tro!
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2007/01/23 :  12:27:47  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Jo,den fixar det. Gjorde en testsetup på Logitech's hemsida. Då kanske det blir till att byta ut min OneForAll Kameleon 6:a i framtiden.
:)

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2007/01/23 :  14:20:51  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Logitech-fjärren kostar 799:- på Kjell&Co !

edit: ...och 699:- hos JME-Data (butikspris)

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem

Edited by - ulfsan on 2007/01/23 20:34:12
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/01/24 :  07:22:44  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Själv har jag efterlyst en hifi-inspirerad programmeringsbar fjärrkontroll. Alltså en tung, gedigen fjärr med få (progreammeringsbara) funktioner:

- On
- Play
- Stop
- Track +/-
- Vol +/-
*och INGET mer*

Eventuellt FFW/REW och Eject också men inte nödvändigt!

Anledningen är att jag har en system fjärr som kan allt men det blir massor med knappar man aldrig bryr sig om. Bättre med en som används när man spelar musik som har fin tung gedigen "hifikänsla" - men det lär ju inte finnas eller ens komma till att finnas

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2007/01/24 :  08:46:07  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message
Jag använder Logitech Harmony 525 och är helnöjd. Styr bioförstärkare, dvd, tv, Xbox och videokamera idag. Inställningsmöjligheterna är många för olika typer av situationer. Den kräver dock en del "pill" framför datorn i inställningsprogrammet innan man är nöjd.

Kan också säga att dom har den bästa telefonsupport jag varit med om. Ringde ett svenskt 020-nummer och kopplades automatiskt till USA. Jag beskrev mitt problem (som var ganska ordentligt detaljerat), ok säger tjejen jag pratade med. -Då går jag in i din profil och fixar det så kan du bara uppdatera fjärrkontrollen sen. Smidigt!

"Learning by doing"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/01/24 :  09:20:49  Show Profile Send matte76 a Private Message
Jag har "storebror" Logitech Harmony 885(http://www.logitech.com/index.cfm/products/detailsharmony/SE/SV,CRID=2084,CONTENTID=9933&ad=emea_harmony_chart_885) och den är grymt bra. Styr idag både dvd, cd, förstärkare, tv och video. Kräver en del pill vid datorn som sagt men sen funkar det bra. Köpte den begagnat i kanonskick.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000