HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Talking Heads...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2007/01/22 :  10:39:07  Show Profile Send om.s a Private Message
The name of this is Talking heads live 77-79/80-81 (dobbel) ....kjøpt brukt på vinyl 95,- Sek.

Nydelig svingende live skive som viser at alt godt ikke bestandig er nytt, anbefales...

Flere som har TH anbefalinger? holder på å samle meg opp deres utgivelser så tips er velkomne...

mvh

"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/01/22 :  12:23:32  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
mmmmmm...Talking Heads
Minns fortfarande konserten som svt visade i början på 80-talet. Samma sättning som skiva två i ovan nämnda album.

Mina favoritalbum är Fear of Music, Remain in Light och Stop making sense.
rekommenderar DVD-audioutgåvan av de två första. Båda dessa har några videoar från ovan nämda turné (81).
Stop Making Sense är från början en Konsertfilm Av Jonathan Demme och en mycket sevärd sådan.
CD-versionen av TNOTBITHL har utökats med dryga dussinet låtar jämfört med vinylutgåvan.
Tyvärr är överförandet till CD lite hård i ljudet. Vinylen har iofs inte heller världens bästa ljud har jag för mig.

Men j***ar vad det svänger!!!!!!

/Per

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2007/01/22 :  17:17:54  Show Profile Send om.s a Private Message
quote:
mmmmmm...Talking Heads
Minns fortfarande konserten som svt visade i början på 80-talet. Samma sättning som skiva två i ovan nämnda album.

Mina favoritalbum är Fear of Music, Remain in Light och Stop making sense.
rekommenderar DVD-audioutgåvan av de två första. Båda dessa har några videoar från ovan nämda turné (81).
Stop Making Sense är från början en Konsertfilm Av Jonathan Demme och en mycket sevärd sådan.
CD-versionen av TNOTBITHL har utökats med dryga dussinet låtar jämfört med vinylutgåvan.
Tyvärr är överförandet till CD lite hård i ljudet. Vinylen har iofs inte heller världens bästa ljud har jag för mig.

Men j***ar vad det svänger!!!!!!

/Per

TH skal samles på vinyl, mentakker for tips, du har allerede gittmeg to jeg ikke kjente til "fear of music & remain in light", "stop making sense" er også på vei hjem..her anbefales dvdén av konserten, det var den som startet opp mitt interesse igjen, har hørt såder på de siden rundt 90, men det tok fart når jeg så "stop making sense" DVDèn hos en kompis...

men som du sier j***ar vad det svänger .....

Takk for tipsene..

mvh

"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/01/22 :  17:47:41  Show Profile Send ninja a Private Message
Naked och Remain in Light är mina favoriter samt My Life in the Bush of Ghosts av Brian Eno och David Byrne!

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2007/01/23 :  09:58:23  Show Profile Send om.s a Private Message
Naked har jeg fått hjem i samlingen, mens Remain in Light ser ut til å være obligatorisk, takker for tipset/ene....

mvh

Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/01/23 :  10:13:58  Show Profile Send svejk a Private Message
Håller också Remain....högt. Debuten 77 med Psyko Killer bla är också en klassiker

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2007/01/23 :  23:30:36  Show Profile Send om.s a Private Message
Da var "remain in the light" & "stop making sense" bestillt på cd, "stop making sense" ble også bestillt på dvd, og for en konsert...begge skivene skal selvsagt jages på vinyl også, men får godta det digitale så lenge...

mvh

Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/01/24 :  08:12:44  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Såg att du också bor i Göteborg

Stop making sense fanns på vinyl på Andra långgatans skivhandel för några veckor sen.
Har för övrigt för mig att CDn har fler låtar än vinylen.

/Per

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2007/01/24 :  10:38:33  Show Profile Send om.s a Private Message
quote:
Såg att du också bor i Göteborg

Stop making sense fanns på vinyl på Andra långgatans skivhandel för några veckor sen.
Har för övrigt för mig att CDn har fler låtar än vinylen.

/Per

Hei Per!

Ja det stemmer! jeg bor i Gbg, takker for tipset ang andre långgatans skivhandel, men da har jeg kommet for sent, var der forrige fredag og på mandag, fikk da tak i 3 andre TH skiver men ikke de to jeg nå jager, men får glede meg med disse på cd så lenge.
Ellers får man legge inn regelmessige besøk i sin jakt, de skal visst ha ett slepp igjen den 26 jan, kanskje man har flaks da...

mvh

mvh

Edited by - om.s on 2007/01/24 10:39:19
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000