HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Inte skaffat dig någon skivspelare än!!!!!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2002/11/22 :  20:34:59  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej allihop!

Såg i dagens annonser i DN att det säljes 2 st Unamco T1 skivspelare med arm och pickup. Den ena kostade 450 kr den andra 500 kr detta är löjligt billigt. Dessa skivspelare är t ex bättre än Projects billigaste skivspelar. Ni som ännu inte uppnåt "Nirvana" köp en av dessa ni kommer garanterat att bli nöjda.
Mvh
Kenth

"Ibland är dyrt löjligt"

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2002/11/22 :  20:47:12  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Dom är bra. Jag har haft en men kommer inte ihåg om den hette T1. Om det är samma som jag hade så är det med extra lång arm och skivspelaren är litet större än vanligt. Armen är väldigt lätt och passar bäst med pickuper med hög komplians och inte MC. Det finns dock många fina MM pickuper så detta är inget problem.
Jag vet inte vad det sitter för pickuper i de spelarna men man bör nog räkna med att köpa en ny.
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2002/11/22 :  20:53:12  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
quote:
Originally posted by Anders47

Dom är bra. Jag har haft en men kommer inte ihåg om den hette T1. Om det är samma som jag hade så är det med extra lång arm och skivspelaren är litet större än vanligt. Armen är väldigt lätt och passar bäst med pickuper med hög komplians och inte MC. Det finns dock många fina MM pickuper så detta är inget problem.
Jag vet inte vad det sitter för pickuper i de spelarna men man bör nog räkna med att köpa en ny.

Hej Anders!

Har själv haft en sådan spelare för några år sedan, armen är hela 11 tum lång. Pickuperna bör säkerligen bytas. En kamrat till mig har en T1 med en Grado Sonata pickup på och den slår det mästa på marknaden.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2002/11/23 :  02:31:07  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
Majjen03 står det något telnr eller mail i annonsen? Jag skulle nog behöva en tredje spelare.

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2002/11/23 :  09:11:30  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Hmm, jag skulle också behöva en annan spelare. Min Dual brummar lite för mycket...

Almost cut my hair
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2002/11/23 :  12:25:24  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
quote:
Originally posted by Pipes

Majjen03 står det något telnr eller mail i annonsen? Jag skulle nog behöva en tredje spelare.

Hej Pipes!

Telefon nummret till den "dyraste" (500) är 08/6588048 detta inkluderar en Ortofon pickup VMS20. Den andre har telefon 08/857680, pickupen här är anonym.
Till Kentkeitler så menar jag att Unamcon är ett bättre val än hans gammla Dual.
Otroligt nog så fanns annonserna kvar i dagens tidning.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000