HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Sony SCD-XB940 läser ej cdr, åtgärder?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2002/07/08 :  07:07:16  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Jag har nyligen införskaffat en Sony SCD-XB940 SACD/CD spelare. Tyvärr läser denna spelare inte brända cd skivor. Finns det något man kan göra så att den börjar läsa brända skivor? Mina tankar är att begränsningen säkert ligger i mjukvaran som styr cd spelarens drive. Vart ligger denna mjukvara och går den att "uppgradera"? Sitter den i et chip som man kan byta?

Vänligen

Stefan B

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2002/07/08 :  07:41:28  Show Profile Send n/a a Private Message
Hallå,
Vet ej om nåt chip, men jag hade en Pioneer cd som inte läste CD-R. Jag provade då ett annat brännar program och sen har det fungerat perfekt. Jag bränner bara i Clone-CD.
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/07/08 :  12:32:46  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
En anledning till att XB940 REA:des ut var att den inte läste brända skivor!
Hade du missat det?
Dessutom är den ju byggd för så bra ljudkvalitet som möjligt, vilket oftast inte kan uppnås men kopierade skivor.

//StefanZ
"Art is just short for Arthur
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000