HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Gruppköp - Kontroller till CD-ROM (McGyvers tråd)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/01/10 :  18:14:05  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
GRUPPKÖP

Efter lite snack med McGyver om den trevliga kontrollersatsen till en CDROM från en PC, vilken han beställde från Thailand startar jag insamling inför ett gruppköp.

I kontaken med Sakda Ibackarna (Eamkulworapong egentligen) får jag reda på vad han erbjuder:
quote:
Hello Magnus,

I'm really glad to get your massege. The CD-Rom controller kit is still available.
The price is 40USD, including

- Controller board
- Keyboard
- LCD display
- Sony remote control
- 2 ribbon cables
- 1 power supply cable for CD-Rom
- Assembled

The shipping charges to Sweden are 15.00 USD.



Notera att ingen DA-omvandlare eller slikt ingår. Anningen bygger man eget eller kör man med audiosignalen från CDROMen. Enheten används bara för att styra CDn - byta spår, backa, spela, pausa osv. Och så en displej.
Vidare uppger Sakda att enheten passar för såväl CDROM som DVD.

Pris för en enhet inkl frakt är USD55, alltså strax under 400kr. Jag tror detta hanar under de gränser tullen satt upp. Dessutom OM godset är deklarerat så att det är en beställning till FLERA individer ska tull/momstaxor ta hänsyn till detta - alltså vi borde kunna komma undan. Gränsen ska gå vid 500kr.

Notera: samma ärende finns också på forumet Faktiskt.se - dubbelboka INTE!

PM:a mig med namn, adress, emejl-adress (gärna), så återkommer jag när vi drar igång. Kan tänka mig att vi samlar intresserade under högst en månads tid, beställning slutet av januari.

/Magnus



Anmälda:
Linus78
delight
Soundbrigade

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/01/10 :  18:16:20  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Det räcker med en tråd placerad i rätt avdelning. Den tidigare blev flyttad just eftersom den låg fel (detta är Bildreportage - Teknik & DIY).

Den tidigare tråden finns här: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=57289

Edit:
Nu när båda trådarna ligger i på rätt ställe så är det väl lämpligt att i fortsättningen använda denna som innehåller mest uppdaterad information. Låser den gamla.


På trådskaparens begäran återstår endast denna tråd som nu ligger på rätt plats.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Edited by - ztenlund on 2007/01/10 21:29:08
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/01/17 :  16:41:55  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Nu sitter och och räknar och sammanställer. Beställer snarast men ska meddela alla intresserade vad som gäller.

!2 styck på listan hittals - häften här och hälften på Faktiskt:

Mawi
Delight
Linus78
Hoktuna
Marran
Soundbrigade
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/01/21 :  12:28:14  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag har PMat alla som anmält intresse.
Jag ska snarast och så fort det ramlat in tillräckligt med pengar skicka över så mycket till Sakda så han han plocka på sig komponenter. Förutsätter att det är klart till på onsdag i veckan som kommer.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/01/21 :  13:22:53  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Soundbrigade, skicka info enligt nedan till mig!
Vi vill ha namn, adress och telefonnummer till den som håller i ett gruppköp.
MVH Bernt

Ur Hififorums regler:
quote:
§.10 Gruppköp på HiFiForum.nu
HiFiForum.nu stöder att medlemmar slår sig samman och handlar ihop för
eget bruk. En förutsättning är dock att man håller sig till gällande
lagstiftning. Det är inte OK att använda HiFiForum.nu för företagsliknande
former eller för att bedriva förtäckt importverksamhet.
För företag hänvisas till §2.
Innan HiFiForum.nu används som kommunikationskanal
för denna typen av gruppköp skall Admin vara kontaktade och ha gett sitt godkännande


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2007/01/21 :  19:36:28  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message
Är allt klart att sätta in pengar?

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/01/21 :  21:01:05  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag har PM:at i alla fall med lite idéer om hur det skulle gå till.
Inte fått nåt??

En undran - finns det CDROMar med digitalutgång?
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2007/01/21 :  21:18:07  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message
Jag har fått pm,har du fått klartecken från admin att köra gruppköpet?

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/01/21 :  21:55:04  Show Profile Send Lovan a Private Message
soundbridge: i stort sett alla har det.
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2007/01/23 :  06:17:52  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message
Är allt klart från admin?

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/01/23 :  09:15:53  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
ADMIN har fått uppgifterna från soundbrigade.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/01/23 :  09:46:55  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Visst, det är helt grönt.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/01/23 :  10:36:54  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Learning by doing ... ska kolla upp hur mycket som ramlat in och göra beställning snarast.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/01/28 :  09:49:50  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Grejjer beställda - väntar klarsignal från Sakda.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/01/30 :  09:37:33  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Kort uppdatering:
Sakda sitter nu och monterar våra kit för glatta livet. Pengar till komponenterna har han fått och när han är klar skickar jag resten för frakten.
Hoppas det går undan...
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/02/08 :  17:53:27  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Lyfter upp tråden för att visa att jag inte glömt den.

Jag har stött på Sakda och bett om lite info om läget. Det är tretton moduler som skall sättas samman (och testas). Tycker det är lite segt, men hade jag åtagit mig att bygga hade jag nog fått ha ett halvår på mig ....
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/02/09 :  08:42:30  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Meddelande Thailand, höll på att skriva jordklotet men det är bevisat nu att jorden är platt som en .... melon...

quote:
Hello,

How are you?
I'm waiting for the PCBs. They will be finished in this week and I'm going to start assembling them immediately.
I hope they will be finished assembling within next week. And then, I will ship them. I think you might get them around end of this month.
However, I'm trying to finish them as soon as possible. If I have anything update, I will let you know. Anyway, you can ask me any time.

Regards,
Sakda

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/02/23 :  19:44:56  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Senaste nytt från kontinenten:

quote:
However, I have some problem with LCDs. My suppliers can't supply them within this month.
Then, I have to inform you that the controllers might be late. It might be arrive you around in March.
I'm really sorry. Anyway, I have been trying to make it sooner.
Go to Top of Page

BddB
Medlem i AÖ

231 Posts

Posted - 2007/03/18 :  17:02:17  Show Profile  Visit BddB's Homepage Send BddB a Private Message
Hej,
hur går det med gruppköpet?

http://bennspcb.se
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/03/19 :  12:54:44  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Hoktuna undrade hur det gick för tajländaren, och jag svarade:
quote:
Långsamt .... han väntar på displejer.

Jag bara väntar på att han får hem grejjerna. Har meddelat honom att han ska skicka hem till var och en.
Försvinner till Ryssland på en månad (RÖR!!!!!!! och tre tänder som ska krönas) och tror det är lugnare att saker skickas individuellt.
Tyvärr - inget Göteborgs-kör.

/Magnus


Jag ska ta fram en lista på favvorör jag ska leta efter. Svågern jobbar på en teknisk högskola . Det blir en hel del G, GU och GM-rör på min lista...
Go to Top of Page

BddB
Medlem i AÖ

231 Posts

Posted - 2007/03/29 :  21:09:00  Show Profile  Visit BddB's Homepage Send BddB a Private Message
Hört något nytt

http://bennspcb.se
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/03/29 :  21:45:22  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag har bara besked om att displejerna är försenade ......

Jag försvinner på ett par vcekor och får fixa något innan jag åker. Jag har inte skickat över sista pengarna - bara till materialet.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/04/03 :  18:00:57  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Far iväg en månad.
Skickar ett nytt "Hello World" till Sakda och håller ett vakande öga på min mejlbox från någonstans. När det drar ihop sig postar jag över sista pengarna och så skickar han direkt hem till var och en - han har allas adresser.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/05/13 :  20:46:17  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Nu verkar det röra på sig äntligen.
Enligt mejl från Sakda idag har han fått displejerna och sitter och jobbar med dem och ska vara färdig inom en vecka.
Grejjerna skickas sedan ut till var och en och eftersom vi klarar tullgränserna ska det inte bli några problem.
Go to Top of Page

marran
Member

540 Posts

Posted - 2007/05/14 :  14:35:04  Show Profile Send marran a Private Message
Härligt!

Do never underestimate the power of a large number of morons!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/05/14 :  18:54:53  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
marran, tyst! Nån som är van att sätta käppar i hjul kan höra.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000