HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Nomineringar för 2006 års HARRY
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2007/01/04 :  12:20:34  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Lenn Art för vinyltråden

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/01/04 :  12:28:30  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message
Instämmer. Går och hoppas att Lenn Art vill fortsätta med andra inställningar av vinylavläsaren.


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Mickeman
Member

688 Posts

Posted - 2007/01/04 :  14:39:53  Show Profile Send Mickeman a Private Message
Två nomnineringar; Först LennArt till Kunskaps Harry, för sin ytterst pedagogiska och ödmjuka stil. Stor tack för det gångna årets läsning!
Sedan till Circlomannen för sin ohejdbara entusiasm och givmildhet med sig själv och sina idéer. Vilken Harry vi skall passa in det är nog lika svårt som att passa in Johannes i ett fack, jag föreslår Brutal Harry tror jag. Inte för att han bygger värst men tveklöst är det mest vansinninga idéer. Samma sak där, tack för ett års intressant läsning!

Det var mina ödmjuka förslag.

/Mikael


Think what's inside the box!
Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2007/01/04 :  15:10:29  Show Profile Send om.s a Private Message
quote:
Min röst på årets "MusikHarry" går till Anders S pga hans djupgående och aldrig sinande tips och rekomendationer både cd och musik-DVD.
Framförallt är han en naturbegåvning på att hitta lite "udda" musik och artister lite vid sidan om mittfåran. Sånt man inte hade en susning om själv, tänker tex. på den "galne Afrikanen" som blev en stor hit på Arkenmässan i höstas



Bifalles!, de som holder fokuset på hva det dette handler om, musikken og opplevelsen fortjener en pris...
Selv om ikke jeg kjenner til "galna Afrikanen", men han Anders.s gav meg fjorårets beste blues skive som var meget bra, og det er ikke dårlig fra en som fofretrekker jazz fremfor blues, takk for den Andres.s...

mvh

"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/01/04 :  17:32:22  Show Profile Send jerico a Private Message
Kunskaps Harry till Lenn Art!
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50647
Han är KUNGEN hela dan!

En Bygg-Harry till Lassel!
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=55794
Behöver jag säga mer?

reportage-harry till rannagarden!!!
Få kan få mig att läsa en massa bara för att se hur han ska "strula" till det för sig. Att han skriver bra är ju inte helt fel det heller.

Musik Harry till hela teamet med veckans skiva alternativt kme.
Det är ett drygt arbete att leta upp alla skivor och ge dom en chans eller 2 för att sedan kunna skriva nått om dom.

Brutal Harry får nästan gå till Knutte!
Det är lite brutalt att ha en verkstad i ryggen när man ska köra lite "hem jobb"

Mäster Harry är ett svårare uppdrag att hitta tycker jag.
Vi har ju allas våran Mayro för hans galna upptåg...
Sedan var det någon som gav sig in i akustik träsket och förklarade ganska bra. Nu kan jag inte hitta den tråden... Men är det någon som känner igen det så kasta fram länken så ska kolla om det är samma vi tänker på och nominera!

Foto Harry har vi ju en hel hög med kandidater till...
Jag är INTE en av dom! Men johan.björklund kommer fram först i huvudet på mig. Zalve och pac borträknade eftersom de är "gudar" som inte kan beblandas med oss övriga "dödliga" Men det är klart. Skulle man kunna rösta på "jurryn" så blir det väl inte så bra...

Nu är det ju så att vissa Harry's var ganska lätta att komma fram till medans andra är lite mera finurliga. Det är inte helt enkelt att sumera ett års galenskaper (vilket jag är svag för) och sedan komma med en nominering.

Men det var allt från mig nu.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2007/01/04 :  17:47:59  Show Profile Send denada a Private Message
med risk att bli tjatig....
Kunskaps Harry rösten från DeNaDa går till
(lång väntan, *drar dramatiskt fram ett papper ur ett kuvär jag redan vet vad det står på*)
Lenn Art...
Hans tråd om vinyl och hur man ska ställa in tonarm mm är oslagbar...

Bygg Harry rösten går utan tvekan till Lassel.... Vilket vackert bygge... och vilka maskiner...

En Hmmm Mayro harry till Mayro... hans "tok ideer", kul resor, labbande för att hitta ljudet man letar efter...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/01/04 :  18:04:34  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Ciclomanen borde ha någon också. Pannkaks-Harry?

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/01/04 :  18:05:00  Show Profile Send mayro a Private Message
Att Calle jr är min solklara fotovinnare står utom tvekan..

På byggsidan har jag i år aningen för lite koll eftersom det varit så rasande mycket som där visats.. Så jag skulle vilja ge hela DIY sidan en gemensamharry för det som där visas o deltas i av superkillar som aldrig drar sig för att ge tips samt råd....


Och antusiastharry måste mitt val bli min och vår vän "ULF" Se själva..



Det är inte många av oss som skulle riva ett så stort kompetent system som han hade byggt upp under åratal !!!! för att ge sig ut på nya äventyr med allt vad det innebär ifråga om glädje o besvikelser och för att inte tala om KOSTNADER.. Och allt detta inför öppen ridå här via att ha sitt hem samt lyssningsrum öppet för fotande samt besök av alla o envar av oss som vill titta förbi..

Jag har känt "Ulf" numera i rätt många år och sett hans vandringar genom lång tid. Och det är verkligen en kille som bjuder på sig själv samt sin hobby och intresse.. Sedan får man vara rik eller fattig. Ulf har alltid sina dörrar öppna..

MUSIKHARRY Va sjutton. Mr Musikharry ÄR ju KME.. Bara det att denna bragd från förra året IGEN uppfylls är rent makalös bedrift...


Kunskapsharry.. Ja herregud.. Vart skall en sådan gå på ett forum där så otroligt många kunniga finns med så stor bredd

Men jag måste här ge min röst på en slags ihopsatt harry av TVÅ saker eller tre..

DIY + byggkonst + förmåga + kunskap att SLUTFÖRA till ett ljudande kanon resultat.Där blir mitt val i år.. AMATÖRENS diy byggda högtalarsystem...

bara titta här och försök få en bild framför er vad som ligger bakom detta SYSTEMbygge...Det är det samanlagda arbetet samt målmedvetna byggandet över TID som gör detta system till rent en makalös bedrift att få ihop.. En bedrift som då jag känner stor respekt inför..
(Lånar en bild o lägger in här så man förstår lättare vad jag talar om.Länk också till hella bygget



http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40965&whichpage=8

Det är inget att snacka om ens.. INGET DIY bygge jag hört slår Amatörens hemmabyggda SYSTEM.. och dom senaste basarna är ännu inte lyssnade på..

Där får man se upp inom högtalarvärlden om han börjar mer seriöst bygga för säljande...den mannen har en framtid framför sig om han med sina vänner som ger honom den extra hjälp här o där som krävs ger sig ut på bygga mer kompromisslöst framöver och sälja...Han har utrymmet samt klart kunskaper till att snickra. Och får saker färdiga också..


Handlarharryn går till Engelholm för sin finurliga lösning med att bygga ihop ett utbyggbart försteg med inbyggt filter i för biamp samt basmodultillbyggande... Detta var och är den i år mest framsynta ovationen jag sett för att kunna bygga ut sitt befintliga system till mer fullrange av sitt system utan att behöva sälja allt o bygga om svindyrt...
Ytterst skoj att få se .. Och lite synd sådana saker "försvinner lite" i den stora floden av saker som poppar upp. För detta är verkligen en kanonlösning. Och detta för ett pris inklusive fjärr under 10 lapp... Sådant SKALL uppmärksammas av oss konsumenter anser jag. Så även om Harry kanske inte skall tilldelas handlare så vill jag ge en röst i alla fall denna gång.

Skall fundera lite mer på ev mer som poppar upp som tänkvärda Harrysar.. Det finns ju som sagt en FLOOOOD av sådana tänkvärda

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2007/01/04 18:33:40
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2007/01/04 :  18:13:06  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message
Bygg harry tycker jag fuling ska ha för han har ju alltid ett eller fler byggen på gång,rör eller grus,han har stor kunskap om båda!
Artikel harry till len art för vinyl inställning,maken till kunskap och pedagogik har jag sällan skådat.

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/01/04 :  18:40:33  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Betänk att dessa Harrysar är över året 2006... och insatserna för det!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2007/01/04 :  18:44:28  Show Profile Send Lech a Private Message
Mitt bidrag :

Sökar Harry : till Calle jr för visualisrering genom sökaren samt nyfikenheten genom att söka.

Ett fint rörprovar reportage kröner toppen i "sökaren".

Mvh
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.

Edited by - Lech on 2007/01/04 18:52:30
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/01/04 :  19:18:00  Show Profile Send mayro a Private Message
zalve
Amatörens bygge drar ut över tid vet jag. Men som system är år 2006 det rätta att som helhet belysa samt belöna detta SYSTEMS tillkomst samt färdigställande....

Annars kan man ju aldrig belöna eller belysa en insatts som gjorts där plånboken tyvärr även MÅSTE få styra tiden bygget tar som helhet..

DVS att en DIYare med aningen mindre kr i inkomst aldrig kan få den uppmärksamhet som han bör få PGA han inte kunnat köpa allt på samma dag o år..Så därav mina ord som "målmedvetenhet" även ingår i mina skäl till att vilja ge hans SYSTEMbygge en Harry..

edit rättat




Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2007/01/04 20:55:21
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/04 :  21:32:29  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Annars kan man ju aldrig belöna eller belysa en insatts som gjorts där plånboken tyvärr även MÅSTE få styra tiden bygget tar som helhet


Gör man det under året som var då är det ju inga problem. Ett system behöver ju inte vara färdigt bara för att man ska få en Harry.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Lenn Art
Bygg-Harry -05, Mästar-Harry -06, 100.000-klubben

739 Posts

Posted - 2007/01/04 :  21:40:41  Show Profile  Visit Lenn Art's Homepage Send Lenn Art a Private Message
Jag föreslår att Calle Jr får en Harry för sitt fantastiska foto. Det är inte bara "bilder" han presenterar; ljus, känsla och stämning är omsorgsfullt medtagna - även om det så handlar om anodstrukturen i en liten dubbeltriod... Magnifikt!


Vad är rätt och vad är fel? Och av allt det som är rätt - vilket är mest rätt?
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/01/04 :  22:12:51  Show Profile Send mayro a Private Message
Jaja.. Jag har lämnat mina åsikter om värdiga harryvinnare i MINA ögon.- Ni får väl komma med egna förslag...

Edit. tog bort text

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2007/01/04 23:06:12
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2007/01/06 :  22:55:00  Show Profile Send drkim a Private Message
Ang. klubbstuge Harry så vore det väl i så fall på sin plats att nominera ASO - alla klubbstugors urfader, utan denna ingen annan

Jag är ju inte medlem i ASO själv längre så det borde väl vara ok att jag föreslår detta

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2007/01/09 :  21:35:37  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Vi har fått in flera bra förslag på Harry vinnare men skulle uppskatta om flera kunde föreslå just DIN favorit. Ta och gå igenom lite gamla trådar, det är både kul och inspirerande. Ge ditt förslag.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Hasse
Member

831 Posts

Posted - 2007/01/12 :  12:21:52  Show Profile Send Hasse a Private Message
Fuling förtjänar en Harry för alla häftiga och roliga byggprojekt. Iallafal en Brutal Harry.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=55765&whichpage=1

Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2007/01/13 :  00:01:16  Show Profile Send ulfsan a Private Message
KunskapsHarry 2006 till Lenn_Art för artikeln om vinylspelarinställning. Sedan verkar det ju bli en ny Harry 2007 för tråden om brum.... (var ska detta sluta.... Nobelpriset )

/ Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/02/26 :  21:08:50  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Sista nomineringsdag är den sista Februari.

Vi har många bra nomineringar i tråden redan men ös på med fler förslag på häftiga, justa, snälla, tokiga, extrema, givande ... insatser under 2006 .

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2007/02/27 :  03:23:06  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
quote:
häftiga, justa, snälla, tokiga, extrema, givande ... insatser


Jag måste säga det igen,rannagarden!
Allt du beskriver ser man ofta i hans bygg-trådar och han är hjälpsam som få.

En slags Extrem-Harry eller dyl. till Antra skulle dock jag vilja se,för hur många andra har väl tre stycken "kompletta" system av den kalibern,som han visar i sin bildtråd...?!?

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2007/03/09 :  19:56:15  Show Profile Send classe a Private Message
är det klart med harry vinnarna än?

18 ska de va.
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2007/03/11 :  12:49:01  Show Profile Send Saro a Private Message
Jag vet inte om det ær før sent. Men Dahlberg får min røst i kunskapsharry och byggharry.
Han ær vældigt kompetent och bygger saker som jag gillar. :)
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2007/03/11 :  20:44:39  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Tack Samuel men jag har inte bidragit med så mycket i år. Finns andra val som passar bättre

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2007/03/12 :  09:11:01  Show Profile Send Saro a Private Message
jo men jag føljer inte direkt med på hififorum længre så vad vet jag? :P
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000