Author |
Topic |
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2007/01/03 : 10:20:53
|
Det är dags att ta fram kandidater för 2006 års HARRY priser och vi som driver forumet vill ha dina förslag på kandidater. Som vanligt är inte kategorierna huggna i sten utan din motivering driver fram lämpliga sådana.
Du kan läsa om 2005 års Harrypriser och bli inspirerad här:
Kunskaps Harry
Musik Harry
Mästar Harry
Bygg Harry
Reportage Harry
Brutal Harry
Leta i minnet och ge ditt förslag på värdiga Harry vinnare. Insatser under hela 2006 kan premieras.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
Edited by - Micke Y on 2007/01/03 12:36:07 |
|
Mc Square
Member
3723 Posts |
Posted - 2007/01/03 : 10:39:41
|
Behöver inte leta för jag har lovat att vara allra först, med att rekommendera Rannagarden för en nominering till Reportage-Harry!
Hans tråd tidigare i år om "Low-fi" grundlade mitt beslut,med tanke på denna mannens oerhörda sätt att kunna utrycka sig i skrift,såsom ingen annan jag nånsin läst något av (enligt mig)!Då syftar jag självklart på folk som inte lever på att skriva böcker!
Sen att han lyckas få till såna klockrena meningar ibland oxå... Det är aktningsvärt och därför vill jag ge en Harry till Mick...Förlåt,Ranngarden!
|
Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt... -->Mitt system EoJeud - A better snack!
"220 volt för att det kittlar så skönt" |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2007/01/03 : 11:35:22
|
Vad är sista röstningsdatum ?
Reportage är felstavat Micke |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
Edited by - johan.björklund on 2007/01/03 13:47:22 |
|
|
Mc Square
Member
3723 Posts |
Posted - 2007/01/03 : 13:29:52
|
Nä....Eller vad...?
För mycket kaffe,Johan! |
Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt... -->Mitt system EoJeud - A better snack!
"220 volt för att det kittlar så skönt" |
Edited by - Mc Square on 2007/01/03 15:59:18 |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/01/03 : 17:56:58
|
Pac är utom tävlan precis som resten av Admin. Calle jr är ett bra val |
|
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2007/01/03 : 20:40:31
|
Precis, moderatorer kan man inte rösta på.
Jag tror att vi kommer behöva januari på oss att hitta alla gamla saker som hänt och få fram alla nomineringar. Var inte blyga.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/01/03 : 20:47:21
|
Det är väl så med att kategorierna inte är låsta heller ? |
|
|
|
B-200
fd. asimov66
4687 Posts |
Posted - 2007/01/03 : 21:02:35
|
jag håller med att CalleJr har förtjänat Bildreportage-Harry som Vemsom sa...
Hans reportage har visat på en helhet med uppvisande (bra foto), genomtänkt text, viljan att lära ut till de som ej kan genom en god nivå och välvilja att svara på frågor oavsett karaktär...samt en massa kul reportage om allehanda produkter och upplevelser. (om det behövs en motivering så är detta min) |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/01/03 : 21:27:56
|
Absolut, det är vi banne mig värda !
|
|
|
|
B-200
fd. asimov66
4687 Posts |
Posted - 2007/01/03 : 22:27:25
|
vemsom: du har många bra poänger idag !
håller återigen med dig. |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben
2578 Posts |
Posted - 2007/01/03 : 23:45:58
|
"Polhem Harry" till Knutte som serietillverkade 12 st Lancettor på ett par kvällar... (Henry Ford anses ha uppfunnit löpande bandet men det var i själva verket Svensken Christopher Polhem som i Stjärnsund byggde upp ett löpande band 200 år före Henry...)
Bernt (får man ju inte rösta på.. ) men om det gick skulle han fått Bygg Harry för sitt nya slutsteg.
/esl |
Innovare necesse est. Det är ännu häftigare utan baffel. |
|
|
govinda
Med nytt namn
2290 Posts |
Posted - 2007/01/03 : 23:57:53
|
Min första kandidat blir! CalleJr CalleJr är en riktig Fotograf-Harry och reportage-Harry! En riktigt go kille som tar sig tid att fota och skriva många fina bilder reportage blir det. Calle verkar törsta efter ny kunskap och ser ut att vara inne i en intensiv period inom Hi-Fi. Undrar om han använder Handbolls-klister till kameran? Den finns med överallt Det finns många andra bra killar här på forumet,Dom får jag återkomma till.
Tack CalleJr för dina mycket fina reportage och bilder under året 2006. mycket uppskattat!
Mvh Anders.s |
|
|
kme
Musik-Harry 2005
4409 Posts |
|
Dahlberg
Mästar-Harry 2005
4211 Posts |
|
kris69
Member
538 Posts |
Posted - 2007/01/04 : 08:12:52
|
Årets foto-harry: Det blir samma nominering som förra året dvs [b]Calle_jr[/b: Calle har en helt enorm entusiasm och energi när det gäller hifi. Han har också utvecklats oerhört mycket kunskapsmässigt sedan jag lärde känna honom för ett par år sedan. Dessutom tar han fantastiska bilder på ett kreativt och fantasifullt sätt.
Skriftligt reportage-harry blir Rannagarden för lowfi-reportaget. En underhållande och personlig text med ett i vår gemensamma värld ganska ovanligt grepp, nämligen att exploatera "det billiga" för att ta reda på var gränserna går.
Årets glädje-harry för sin entusiasm och stora glimt i ögat blir Mayro och Muse i Tyskland och Mayros och Stefans uppackning av Grand La Folia. Även här gör man stora ansträngningar för att nå nirvana och man backar inte för omvägar för att nå dit.
Det finns många personer med stor kompetens på detta forum men detta var mina spontama val. |
" Vi borde prata mera om våra öron" |
Edited by - kris69 on 2007/01/04 08:42:14 |
|
|
ulfsan
Member
921 Posts |
Posted - 2007/01/04 : 08:57:29
|
Instämmer helt och fullt i Kris69:s nomineringsförslag (och motivering) ovan!
Heja Calle_jr! Go on! Fortsätt med din entusiasm (så länge kassan tillåter )...
/ Ulf |
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem |
|
|
Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben
4639 Posts |
Posted - 2007/01/04 : 09:44:15
|
Det finns många på forumet som under året har tillfört det där lilla extra så att man hänger kvar här.
För bild reportage vill jag nominera Johan Björklund och Calle Jr. Över året har Johan visat på kontinuitet trots att han har haft andra problem som tagit tid och energi från honom. Calle Jr har på senare delen av året verkligen utvecklats och har hittat lite nya vinklar i dubbel bemärkelse.
För Musik vill jag nominera kme. Han är verkligen aktiv i spridandet av musik, en del guldkorn har jag honom att tacka för.
Skulle också vilja ge en Vinyl Harry. Lenn Art gjorde ett fantastiskt jobb i sin förklaring till tonarm och pickup setup.
Klubbstuge Harry är kanske lite svårt att utdela då man inte har insyn i alla klubbstugerna, men vår klubbstuga eoJeud har under året verkligen varit aktiv på alla plan. Vi har en mycket god gemenskap som fortsätter att ta nya steg framåt. Så min Harry för året går till eoJeud för att de har berikat mitt liv och hifiliv mest under det gångna året.
|
- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare. - Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.
Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se Min hemsida http://www.bildifokus.se Facebook http://www.facebook.com/Bildifokus |
|
|
time
Harry-vinnare 2004
2637 Posts |
Posted - 2007/01/04 : 10:11:51
|
Hmm inte så svårt med en MästarHarry eller KunskapsHarry till LennArt, makalöst djupgående och ändå lättfattligt, min röst på LennArt ! |
Lämnat forumet |
|
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2007/01/04 : 10:20:55
|
Jag skulle vilja nominera Mayro för Mästar Harry för hans stora entusiasm och brinnande intresse för hifi. Han bidrar som få med undersökande upptåg och ide'er, och till den sociala delen av hobbyn genom träffar, besök, galenskaper och har även stort engagemang i andras trådar. Ibland måste man trolla för att få ett system att sjunga. Denna egenskap har Mayro. Det kanske är erfarenhet, men för gapande närvarande är det trolleri. Det har hettat till en och annan gång i trådarna, men det beror knappast på illvilja. Det är ju faktiskt när man tar sig ut i tassemarkerna som de riktigt roliga tillfällena uppstår.
(Ser mitt namn nämnt flera gånger Jag är ganska dålig både på att vinna och förlora.)
|
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls |
|
|
time
Harry-vinnare 2004
2637 Posts |
Posted - 2007/01/04 : 10:22:15
|
En SnickarHarry till Classe kanske ? Och Mayro tycker jag förtjänar en EntusiastHarry eller liknande, alltid kul att läsa om kampen med grejorna och rätten att ha fel ibland... |
Lämnat forumet |
|
|
secanbj
Member
641 Posts |
Posted - 2007/01/04 : 10:27:38
|
Skulle vilja ge Lenn Art två Harry's
Kunskaps Harry för tråden "Några tankar om inställning av tonarm och pickup" http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50647&whichpage=1. Fantastiska förklaringar till något som de flesta som spelar vinyl inte har koll på och efter denna tråd har en chans att genomföra.
Inspirations Harry för tråden "En utmanande högtalare?" http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=45145&SearchTerms=lancetta Nästan 40 000 "read"!!Undras hur många Lancettor det byggdes efter denna tråd? Förutom att han på ett inspirerande och förklarande sätt visade på hur man kunde med enkla medel bygga en mycket bra högtalare så visade han även hur man tolkar mätningar och med hjälp av dem förbättrar en befintlig konstruktion
/Anders |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/01/04 : 10:57:22
|
Lancettatråden bidrog till att Lenn Art fick en "Bygg Hary 2005" |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
plind
Member
1378 Posts |
Posted - 2007/01/04 : 11:46:26
|
Min röst på årets "MusikHarry" går till Anders S pga hans djupgående och aldrig sinande tips och rekomendationer både cd och musik-DVD. Framförallt är han en naturbegåvning på att hitta lite "udda" musik och artister lite vid sidan om mittfåran. Sånt man inte hade en susning om själv, tänker tex. på den "galne Afrikanen" som blev en stor hit på Arkenmässan i höstas |
|
|
Topic |
|