HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Skillnader JM Lab 915.1/926?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pontus
Member

392 Posts

Posted - 2002/11/21 :  17:56:45  Show Profile Send pontus a Private Message
Skillnader JM Lab 915.1/926?

Har själv aldrig lyssnat på 915.1, har dock hört (av försäljare skall nämnas) att skillnader existerar i basåtergivning - stämmer?

Ni som har en åsikt: hur mycket bättre (om än alls) låter 926? Kan de med fördel drivas med samma kringelektronik? osv

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2002/11/22 :  14:00:43  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Jag äger själv ett par JMlab 920.1 men har lyssnat på ett par 915.1. Jag har inte jämfört dessa i samma rum med samma elektronik men mellan dessa ligger nog den största skillnaden främst i basen. Man får dessutom ett lite fylligare ljud.

Skillnaden mellan 915.1 och 926 skulle jag vilja säga ligger främst i diskanten. Alla elemnt är ju helt nya men jag tycker diskanten har fått mer lyster och ännu mer detaljer och då var ju inte 915.1 dålig på den punkten precis. Basen är mer kontrollerade på 926 men inte fullt lika djup. Det skiljer inte så mycket som man tror om man tittar på dom när de står bredvid varandra. Lyssnar du mycket på slagverk, percusion så är 926 extrema.

Du kan nog använda samma elektronik utan problem och jag tror inte du blir missnöjd med vilken av högtalarna du än väljer, men det är ett måste att testa med din egen elektronik.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000