HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Budgethögtalare för finlir och partypotential?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/12/29 :  21:25:22  Show Profile Send Kmj a Private Message
Finns detta?
Nu när polaren har byggt ett slutsteg och har ett försteg på G så "måste" ju även högtalarna vara hembyggda.
Det som liras är mest hårdrock, tung sådan, men också lite finlir slinker emellan då och då.

Men finns det några billiga konstruktioner som klarar detta? Hans första idé var ett par av Valutronics hornliknande saker men andra alternativ kanske finns? Nån direkt budget finns inte men ett par tusenlappar kanske.

Slusteget är en transistorhäck som lämnar runt 50W i klass A.

.....where the music comes to die.

NiclasLundberg
Member

231 Posts

Posted - 2006/12/29 :  22:10:23  Show Profile Send NiclasLundberg a Private Message
Kika lite på denna så kanske du får inspiration?

http://www.troelsgravesen.dk/33FWK.htm
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/12/30 :  09:51:49  Show Profile Send Kmj a Private Message
Förutsätter inte de att man äger högtalarna i fråga? Jag/han var mer ute efter helbyggen. Då jag har en induktansmätare och en kompis kan fixa koppartråd så kan man ju spara lite pengar på att linda eventuella drosslar.

För att folk inte ska tro att vi är ute efter värsta anläggningen för ingenting så gäller självklart bästa-produkt-per-krona. Kanske nått i stil med ett par monitor audio B4:or (såg annonsen på mina gamla nyssen).

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

jan fredholm
Member

88 Posts

Posted - 2006/12/30 :  13:50:46  Show Profile Send jan fredholm a Private Message

http://www.billfitzmaurice.com/custom.html

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000