HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Joe Walsh
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2006/12/29 :  20:40:16  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Jag vill rekommendera alla att lyssna på en av de mest underskattade skivorna i rockhistorien.

1972, året efter Joe Walsh lämnat James Gang, släppte han "Barnstorm" som sin första soloplatta.

Till skillnad från James Gang's tyngre gitarr-rock så är Barnstorm väldigt lugn och fin och innehåller ändå Walsh's absolut bästa gitarrspel.

Mina personliga favoritspår på skivan är öppningsspåret "Here we go",den psykedeliska countryinfluerade "Midnight visitor", den smäktande balladen "Birdcall morning" och "Home".

På skivan finns också den första av tre versioner av "Turn to stone", här är den mycket tyngre än den mer spelade versionen från "So What"-skivan från 1974.

Till sin hjälp på skivan har han Joe Vitale på trummor och Kenny Passarelli på bas.

Denna skivan har jag lyssnat på i många år nu, först på vinyl och sedan på en underbar CD-utgåva från Mobile Fidelity (MFCD 777).

Joe Walsh var medlem i James Gang 1969-1971 och Eagles 1975-1981 (och är väl mest känd för sitt gitarrsolo på "hotel california) och 1994-, han dessutom spelat med "de största" artisterna, bl. a BB King, ELP, S. Winwood, R. Marx, W. Zevon mfl mfl

Jag har alla Joe Walsh's skivor och de flesta där han gästspelar med sin gitarr, men denna är den absolut bästa han har gjort.

Stark rekommendation!



A balanced diet is a cookie in each hand.
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000