Håller på och bygger en ny subbas och behöver tips om vilken bas jag ska välja...
Önskemålet är troligtvis en cerwin vega men vet ej om de går att köpa längre... Några andra tips om vad jag ska välja för bas.. cerwin kanske inte gör några "snabba" basar??
Lådan är en portad alltså basreflex på 60 liter och det är en snärtig 12" jag vill ha...
Hej Perless SLS 12" verkar vara det kanske populäraste elementget för självbyggare. kan vara bra ha med bland alternativen. Har kapacitet för ren fin bas.
Gamla stroker serien spelar väldigt "hårt" och snärtigt, speciellt 12 tummaren. Sen om det låter så bra är väl upp till var och en att avgöra men jag är väldigt nöjd med hur min Stroker 18 presterar. Gräver väldigt djupt med den lådan jag har samt att man kan spela i princip hur högt som helst. Farsan har förbjudit mig att spela för högt för han tror att rörledningar och sånt i huset kan ta skada av bastonerna. Tolvtummaren har dock inte alls lika stor konarea och sämre slaglängd. Finns en hel del basar idag som kan spela högre i alla fall om man vill spela musik men visst går det att få bra tryck med en sådan också i rätt låda. Nya stroker serien har jag inte testat.
Hur de låter vet jag inte men gamla Stroker serien är i grund och botten PA basar vilket gör att de har ganska speciell karaktär jämfört med andra bilbasar.